شناسهٔ خبر: 39917 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر خارجه:

اجازه ندهیم صهیونیستها ایران را جنگ طلب معرفی کنند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: یهودیت یک دین الهی است و براساس مبانی مذهبی و قانون اساسی، باید به آن احترام بگذاریم ولی اجازه ندهیم صهیونیست­ها برای تبلیغات و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، ایران را ضد یهود و جنگ‌طلب معرفی کند.

محمدجواد ظریفبه گزارش «نماینده»، محمدجواد ظریف در خصوص یهود و صهیونیست نظر خود را اینچنین عنوان کرد: یهودیت به عنوان یک دین الهی برای محترم است اما نمی گذاریم یک فرقه کوچک«صهیونیست» از این دین الهی با دروغگویی و مظلوم نمایی جنایات خود را ادامه داده و بر آن­ها سرپوش بگذارد.

 

مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این اینکه «گفته شده که شما سال نو را به یهودیان تبریک گفته‌اید» گفت: در جمهوری اسلامی ایران هموطنان یهودی ما نیز یک اقلیت شناخته شده هستند  و در مجلس شورای اسلامی یک نماینده فعال یهودی حضور دارد. یهودیت یک دین الهی است و براساس مبانی مذهبی و قانون اساسی ما باید به آن احترام بگذاریم و اجازه ندهیم یک گروه کوچک برای تبلیغات خود و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه مردم فلسطین و لبنان مظلوم  نمایی و ایران را ضدیهود و جنگ‌طلب معرفی کند.

 

این دروغ‌گویی‌ها علیه ایران اسلامی، نشان دهنده میزان نگرانی افراطی‌های صهیونیست از مشخص شدن چهره واقعی و صلح‌طلب مردم ایران است که به‌منظور بهره گیری سیاسی طرح می‌شود.

 

جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیست‌ها ۶۰ سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند اما نباید این سناریو برای آنها مجدداً زنده می‌شد و نباید اجازه داده می‌شد تا این ابزار برای آنها احیا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن ۶۰ سال دیگر حقوق فلسطینی‌ها را سرکوب کنند.

نظر شما