شناسهٔ خبر: 39893 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سفر روحانی به نیویورک قطعی شد

وزیر امور خارجه از قطعی شدن سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داد و گفت که روحانی در این سفر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

محمدجواد ظریفبه گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه صبح امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر رئیس جمهور به نیویورک قطعی شده است گفت: بله، این سفر قطعی شده است.

 

وی افزود: سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به نیویورک است.

 

وزیر امور خارجه همچنین در خصوص پیام ایران به بشار اسد گفت: هیچ پیام خاصی به اسد نداده‌ایم اما ما همیشه نسبت به وقوع جنگ در منطقه هشدار داده‌ایم و بارها استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کرده‌ایم اما از طرفی نمی‌توانیم قبول کنیم که در منطقه ما، دیگران از حرف زور استفاده کنند چرا که این حرف زور به افراط و تندروی در منطقه کمک می‌کند.

 

ظریف همچنین خاطر نشان کرد: باراک اوباما بر اساس دستور خاتمه دادن به جنگ وارد کاخ سفید شد و فکر نمی‌کنیم که خود را وارد یک جنگ کند.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آژانس گفت: تیم مذاکره کننده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط رئیس جمهور مشخص شده، اما باید توسط دفتر رئیس‌جمهور اعلام شود.

نظر شما