شناسهٔ خبر: 39716 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تحقیق و تفحص از وزارت نفت به صحن علنی میرود

تحقیق و تفحص عضو کمیسیون انرژی مجلس از تقدیم طرح تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت به هیئت رئیسه در هفته آینده خبر داد.

تحقیق و تفحصبه گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه کار و روند پیگیری طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت، گفت: کمیته تحقیق و تفحص از وزارت نفت حدود ۳ تا ۴ ماه پیش در کمیسیون تشکیل شده و به دلیل اینکه تاکنون و پس از گذشت حدود ۴ ماه به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم، قرار شده که این تقاضا جهت بررسی‌ بیشتر به صحن علنی ارسال شود.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به تحقیق و تفحص از وزارت نفت منجر شده، این است ما گزارشی به دست آورده‌ایم که حدود ۳ میلیارد دلار از پول حاصل از فروش نفت در یکی از کشورها بلوکه شده که در جریان این تحقیق و تفحص به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: قرار نبود موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت علنی شود، اما با توجه به اینکه در این مدت به نتیجه مطلوبی در جریان بررسی‌ها نرسیده‌ایم، تصمیم گرفتیم آن را به هیئت رئیسه و صحن علنی ارسال کنیم تا جنبه رسمی به خود گرفته تا بتوانیم موضوع را بهتر پیگیری کنیم.

 

جعفری در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه به نتایج مطلوب در جریان بررسی‌ها برای آزادی‌سازی پول بلوکه شده حاصل از فروش نفت نرسیده‌ایم، آن را هفته آینده به صحن علنی و هیئت رئیسه ارسال می‌کنیم.

 

اخبار موثق حاکی از آن است که ۲۵ نماینده مجلس طرح تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و خرید لوله‌های انتقال گاز را امضا کرده‌اند.

نظر شما