شناسهٔ خبر: 39635 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شعار اعتدال با معرفی توفیقی کمرنگ تر میشود؟

جعفر توفیقی 2 اهانت آشکار و تهمت سنگین جعفر توفیقی به مردم و نظام در ایام انتخابات 88 می بایست مورد مواخذه جدی قرار باشد نه آنکه از طرف دولت با اعطای منصب وزارت مورد تقدیر قرار گیرد.

جعفر توفیقیبه گزارش «نماینده»، اعتماد امروز در خبری از قول اکبر ترکان اعلام کرد جعفر توفیقی وزیر پیشنهادی علوم خواهد بود و به زودی در مجلس برای اخذ رای اعتماد سخن خواهد گفت!

 

این در حالی است که توفیقی یکی از عناصر تندروی حامی موسوی و فتنه در روزهای پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ است.

 

ترکان اعلام کرده که توفیقی در مجلس پاسخ تخریب های صورت گرفته علیه خودش را خواهد داد اما هیچ اشاره ای به این نکرد که چرا دولت، پاسخ همراهی مجلس با کابینه را با چنین عکس العمل های افراطی می دهد؟

 

این معرفی احتمالی در حالی است که مجلس شورای اسلامی با یک همکاری سازنده به اکثریت کایبنه پیشنهادی دولت یازدهم رای اعتماد داد و انتظار داشت که برای سه وزیری که امکان اخذ رای اعتماد نداشتند وزرایی معتدل و همراه با آرمان های دولت معرفی شوند اما در صورتی که خبر ترکان صحت داشته باشد باید پرسید آیا نتیجه تعامل سازنده مجلس با دولت معرفی این عنصر تندرو برای منصب وزارت علوم است؟

 

توفیقی طی سخنانی که در هفته پر از التهاب پس از انتخابات ۱۳۸۸ داشته است صریحا تهمت تقلب به نظام را وارد کرد و اعلام کرد که ۲۴ میلیون رای مردم به دست آنها اما به اسم کس دیگری رقم زده شده است! این اهانت آشکار و تهمت سنگین جعفر توفیقی به مردم و نظام می بایست مورد مواخذه جدی قرار بگیرد نه آنکه از طرف دولت با اعطای منصب وزارت مورد تقدیر قرار گیرد.

 

تحقق اعتدال تنها در عرصه عمل میسر است نه در شعارهای تبلیغاتی. اما برخی تحرکات گویای آن است که برخی دست ها در تلاشند تا فضای اعتدالی دولت را تبدیل به یک فضای سیاسی جنجالی نمایند و پر واضح است که در این صورت بزرگترین آسیبی که مترتب خواهد شد فاصله گرفتن مردم از دولت و وعده های آن خواهد بود.

 

مجلس شورای اسلامی باید نسبت به این اتفاقات حساسیت بیشتری از خود نشان دهد  تا زمینه برای بهره برداری تندروهایی که مدتها کشور را اسیر توهم و تخریب و آشوب نمودند فراهم نشود.

نظر شما