شناسهٔ خبر: 39615 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نگاهی به انتصابهای جدید زنگنه در وزارت نفت + عکس

زنگنه حلقه مدیران و یاران نفتی بیژن زنگنه در وزارت نفت در حالی شکل میگیرد که احتمال بازگشت سه وزیر اسبق نفت به وزارت نفت قوت گرفته است.

غلامحسین نوذریبه گزارش «نماینده»، بیژن زنگنه وزیر جدید نفت یکی از مهمترین شروط تحقق اهداف کلان حوزه نفت را بازگشت مدیران متخصص، کارآمد و باسابقه به صنعت نفت اعلام کرده و تاکید می‌کند: «نفت باید توسط نفتی‌ها اداره شود.»

 

از سوی دیگر نمایندگان موافق وزیر نفت در مجلس یکی از مهمترین ویژگی‌های زنگنه را هنر وی در بازگرداندن مدیران بزرگ و با سابقه اجرایی به بخش‌های مختلف صنعت نفت عنوان کرده و تاکید می‌کنند: بخش عمده‌ای از موفقیت‌های نفت و گازی زنگنه در دولت هفتم و هشتم، حضور مدیرانی در اندازه وزارت همچون اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده، سیدهادی نژادحسینیان و حجت الله غنیمی‌فرد در صنعت نفت بود.

 

در همین زمینه طبق شنیده ها احتمال بازگشت غلامحسین نوذری و سیدکاظم وزیری هامانه وزرای اسبق نفت در دولت نهم به صنعت نفت بیش از سایر گزینه‌ها محتمل است و هر چند تاکنون حکم انتصابی صادر نشده است اما از نوذری به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت و هامانه به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت یاد می‌شود. بعلاوه احتمال بازگشت غلامرضا آقازاده وزیر اسبق نفت هم به کابینه نفتی دولت یازدهم قوت گرفته است.

وزیری هامانه

 

 

در این بین مسعود سلطانپور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی، ناجی سعدونی مدیرعامل سابق شرکت مهندسی و توسعه نفت، غلامرضا منوچهری مدیرعامل سابق پتروپارس، سیدمهدی میرمعزی مدیرعامل اسبق شرکت نفت، سیدمحمود محدث مدیر سابق اکتشاف نفت، مجید عاصمی‌پور قائم مقام سابق شرکت نفت و حمیدرضا کاتوزیان به عنوان یاران جدید وزیر جدید نفت در بدنه شرکت ملی نفت نام برده می‌شود.

 

 

غلامرضا آقازاده

 

 

 

 

 

 

 

منصور معظمیپای دیپلمات‌ها هم به نفت باز می‌شود

بیژن زنگنه جمعه هفته گذشته و درحالی که هنوز اولین روز کاری خود در وزارت نفت را آغاز نکرده بود، منصور معظمی را که سابقا معاونت منابع انسانی وزیر نفت و سفارت ایران در برزیل را عهده دارد بود به‌ عنوان سرپرست جدید امور بین‌الملل وزارت نفت منصوب کرد.

در طول چند سال گذشته حجت الله غنیمی‌فرد، حسن کاظم‌ پور اردبیلی، محسن قمصری، جواد یارجانی و حتی نصرت الله سیفی را باید در ردیف مهمترین دیپلمات‌های نفت و گازی کشور در اوپک و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت نام برد که مذاکرات با تعدادی از این مدیران برای بازگشت مجدد به وزارت نفت آغاز شده است.

 

 

 

 

محمد سوریدر همین حال محمد سوری مدیرعامل سابق شرکت ملی نفتکش هم از دیگر مدیرانی است که حتی زنگنه در چندین نشست نسبت به برکناری وی به عنوان یک برند بین‌المللی از ناوگان نفتکش ایران در زمان شدیدترین تحریم‌های خارجی به شدت انتقاد کرده و رسما خواستار بازگشت وی به صنعت نفت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاونان وزیر نفت در گاز، پالایش و پتروشیمی

به اعتقاد کارشناسان، پس از خروج محمدرضا نعمت زاده از صنعت پتروشیمی، این صنعت کارآفرین با یک رکود مواجه شده است و از این رو تماس‌هایی با حسن پیوندی مدیراسبق برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رهگذر مدیرعامل اسبق شرکت صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

حسن پیوندی

 

محمد ملاکی مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز و ناصر سجادی قائم مقام فعلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم به عنوان کاندیدای حضور در شرکت ملی گاز و پالایش و پخش فرآورده های نفتی نام برده می‌شود اما تاکنون توافق نهایی در این باره حاصل نشده است.

نظر شما