شناسهٔ خبر: 39608 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تهران:

انتصاب نجفی بر خلاف اخلاق همکاری دولت و مجلس است

الیاس نادران نماینده مردم تهران ضمن انتقاد به حکم سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم گفت: انتصاب نجفی به ریاست سازمان گردشگری به فاصله دو روز از رای عدم اعتماد مجلس به وی، اگر نگوییم دهن کجی است باید گفت که اقدامی بر خلاف اخلاق همکاری و بی توجهی به چارچوب های منطقی تعامل دولت و مجلس است.

به گزارش «نماینده»الیاس نادران به نقل از مهر، الیاس نادران در واکنش به انتصاب توفیقی به سرپرستی وزارت علوم اظهار داشت: اگر بنای دولت بر تعامل است نباید رفتارها با آن چه در جریان است متفاوت باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطق تعامل صحیح بین دولت و مجلس حکم می‌کند که دغدغه‌هایی که نمایندگان موافق و مخالف در نطق هایشان در خصوص وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم اعلام کردند در معرفی افراد جدید برای سرپرستی و یا وزارت از سوی رئیس جمهور رعایت شود.

 

وی تاکید کرد: البته سابقه رفتارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان داده که اگر حداقل معیارهایشان در معرفی وزیران پیشنهادی رعایت نشود ولو اینکه بارها افراد با ویژگی های خاص معرفی شوند رای اعتماد نخواهند گرفت تا حداقل معیارهای مورد نظرشان تامین شود.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه محیط دانشگاه و محیط آموزشی برای نمایندگان مهم است خاطر نشان کرد: نمایندگان با رای عدم اعتماد به نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم و هم چنین سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عملا نشان دادند که به محیط های مربوط به جوانان و آموزش آنان حساسیت دارند.

 

نادران این حساسیت را به جا خواند و گفت: حساسیت های نمایندگان به محیط ها و مسائل اجتماعی به جا است و باید درک شود و مجلس انتظار داشت دولت این دغدغه ها را در انتصاب های جدید درک کند و به آن پاسخ مثبت دهد.

 

وی در واکنش به انتصاب نجفی به ریاست سازمان گردشگری اظهار داشت: این انتصاب با توجه به رای عدم اعتماد نمایندگان به نجفی برای وزرات آموزش و پرورش اگر نگوییم دهن کجی است باید گفت که اقدامی بر خلاف اخلاق همکاری و بی توجهی به چارچوب های منطقی تعامل دولت و مجلس است.

 

 

گفتنی است رئیس جمهور پس از عدم رای اعتماد مجلس به محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وی را به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزید. هم چنین پس از عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به جعفر میلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور جعفر توفیقی وزیر علوم دولت دوم سید محمد خاتمی را که میلی منفرد در دوران وی قائم مقام وزارتخانه بوده است به سرپرستی وزارت علوم منصوب کرد.

نظر شما