شناسهٔ خبر: 39602 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تناقض گوییهای رئیس فراکسیون رهروان:

فتنه همچنان ملاک مجلس است/ عده ای نمیخواهند در کشور آرامش وجود داشته باشد

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان در مصاحبه امروزش در حالی فتنه را یک شاخص اصلی برای مجلس دانسته که چند روز قبل فتنه را عامل کاسبی دانسته بود و ضمن دفاع از همه وزرا منکر اقدامات افرادی نظیر نجفی در ایام فتنه بود.

کاظم جلالیبه گزارش «نماینده»، کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی امروز گفت و گویی با تسنیم انجام داده و به اظهار نظر پیرامون رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم پرداخته است.

 

جلالی در قسمتی از این گفت و گو در خصوص رای نیاوردن سه وزیر پیشنهادی، بدون  اینکه کوچکترین اشاره ای به نقش برجسته نجفی در فتنه ۸۸ و دروغ های او در دفاعیاتش کند اظهار کرد: باید گفت که یک نفر از آن‌ها (نجفی) عملا با یک رای وزیر نشد و در خصوص دو نفر دیگر نیز این رای عدم اعتماد از حقوق اولیه نمایندگان مجلس بود.

 

وی همچنین افزود: معنای این عدم رای اعتماد این نبود که خدایی ناکرده این اشخاص دارای توان مدیریتی نیستند، بلکه بی‌تردید دولت در جای دیگر از توان آن‌ها استفاده کرده و خواهد کرد.

 

رئیس فراکسیون رهروان در ادامه به عکس العمل رسانه ها درباره رای نیاوردن سه وزیر پرداخت و گفت: این فضاسازی‌ها را می‌توان در چندین سطح دسته بندی کرد؛ بخشی از آن‌ها عناصری هستند که نمی‌خواهند در کشور آرامشی وجود داشته باشد و مجلس و دولت به مشکلات اصلی مردم بپردازد و به دنبال بگومگوهای بی‌حاصل هستند و اساسا این تفکر به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است. بی‌تردید اگر ما به کارهای اصلی مردم بپردازیم و وقت خود را به جای مجادله‌های بی‌فایده به کارهای اصلی مردم بگذاریم، میزان علاقه‌مندی مردم به نظام افزایش می‌یابد و فکر می‌کنم آن‌ها دست‌هایی هستند که می‌توان در خارج کشور و داخل آن‌ها را تعقیب کرد.

 

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که با وجود این همه تاکید رئیس مرکز پژوهش ها بر حفظ آرامش در تعامل دولت و مجلس، چرا مسائلی مانند استیضاح وزرای احمدی نژاد در روزهای پایانی کار یا برخوردهای تنش زا با دولت قبل در دستور کار مجلس قرار می گرفت و با شعله ور کردن آتش اتفاقات تلخی نظیر یکشنبه سیاه هر روز به یک بهانه آرامش کشور بر هم می خورد.

 

جلالی در این مصاحبه و پس از اظهارنظر جنجالی در نطق اخیر مجلسش درباره کاسبی با فتنه در موضعی متناقض گفته است: بحث فتنه هم شاخص اصلی برای مجلس شورای اسلامی و همچنین شاخص اصلی برای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور است.

 

وقتی فردی مانند محمدعلی نجفی با انبوهی از اقدامات ضد امنیتی در ایام قبل و بعد از خطبه رهبری در سال ۸۸ از نظر جلالی فتنه گر نیست، منظور وی از شاخص بودن فتنه برای مجلس چه می تواند باشد.

 

لازم به ذکر است جلالی در اولین روز بررسی صلاحیت وزرا طی نطقی در دفاع از کلیات کابینه گفته بود: فتنه گر کسانی هستند که بعد از بیست و نهم خرداد که رهبر معظم انقلاب فرمایشات صریح و شفاف داشتند نقض قانون کردند یعنی بعد از تائید شورای نگهبان، نتیجه انتخابات را زیرسوال بردند یا مردم را دعوت به تظاهرات خیابانی کردند، اینها می توانند جزو فتنه گران باشند. برخی نگرش ها در داخل همین مجلس ۹۵ درصد ملت ایران را فتنه گر می دانند و ما روی هر کسی دست می گذاریم می گویند فتنه گرند. برخی هم سوار موج فتنه شدند و با فتنه تجارت و کاسبی کردند.

نظر شما