شناسهٔ خبر: 39589 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بزرگواری:

توفیقی معرفی شود، سوابقش را مو به مو زیر ذره بین خواهیم برد

محمدعلی بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه و بویر احمد با بیان اینکه وزارت علوم برای نمایندگان مجلس جایگاه حساسی است، گفت: در صورت معرفی توفیقی از سوی رئیس‌جمهور، کارنامه وی موشکافانه بررسی می‌‌شود.

بزرگبه گزارش «نماینده» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید‌علی‌محمد بزرگواری اظهار کرد: ضرب‌المثلی هست که می‌گوید آزموده را آزمودن خطاست. بنابراین برای سپردن مسئولیت‌ها باید سوابق را در نظر گرفت و آنگاه تصمیم به سپردن مسئولیت‌ها بگیریم.

 

بزرگواری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به جوانان عالم و دانشمند خود افتخار می‌کند، ابراز کرد: همه دشمنی استکبار جهانی با ما به واسطه ابداعات و اختراعات این جوانان فرهیخته است و باید روند پرشتاب کنونی ادامه داشته باشد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در رأس وزارتخانه مهم و حساسی همچون وزارت علوم کسی قرار گیرد که پرچمدار آگاهی‌بخشی شده و اجازه ندهد دانشگاه وارد فضای حاشیه‌ای مطلوب و باب‌ طبع سیاسی‌کاران شود.

 

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دانشگاه به سمت و سویی برود که عده‌ای می‌خواستند از جوانان ما به عنوان پیاده‌نظام استفاده کرده و از دانشگاه و دانشجو استفاده ابزاری کنند.

 

این عضو فاکسیون رهروان ولایت رئیس‌جمهور و خط مشی وی را دوری از فضای حاشیه‌ای دانست و گفت: مواضع دکتر روحانی در تیرماه 78 را به خوبی به یاد داریم و اکنون هم از ایشان توقع همان مواضع انقلابی می‌رود.

 

بزرگواری در پاسخ به این سؤال که سرپرست معرفی شده برای وزارت علوم را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: دولت باید قبل از ما این افراد را ارزیابی کند تا در آینده هم دولت و هم نظام با مشکل مواجه نشود.

 

این نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت علوم برای ما بسیار مهم است و نمی‌توان بدون شناخت و آگاهی و یا بدون توجه به سوابق گذشته افراد آن را واگذار کرد.

 

او خاطرنشان کرد: باید در صورت معرفی آقای توفیقی سوابق ایشان را به صورت موشکافانه‌ای مورد بررسی قرار دهیم و حرف‌های وی را در زمینه گذشته و آینده بشنویم.

 

این نماینده با بیان این سخن که برگشتن دانشگاه‌ها به دوره اصلاحات غیرممکن است، عنوان کرد: نمی‌توان از مسیر علم‌آموزی خارج شد و به همین منظور افراد باید نسبت به کار و مسئولیت خود متعهد شوند.

 

بزرگواری در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت معرفی توفیقی به وی رأی خواهید داد، تصریح کرد: سوابق ایشان باید ریز به ریز مورد بررسی قرار گیرد آن گاه نسبت به رأی دادن یا ندادن اظهار نظر خواهیم کرد.

نظر شما