شناسهٔ خبر: 39563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

امروز

اخوان‌المسلمین، دادگاه قانون اساسی را محاصره میکند

اخوان المسلمین ائتلاف ملی حمایت از جماعت اخوان‌المسلمین امروز چند راهپیمایی برگزار می‌کند که همه مسیرهای راهپیمایی در نهایت به مقابل دادگاه عالی قانون اساسی میرسند.

اخوان المسلمینبه گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، ائتلاف ملی حمایت از جماعت اخوان‌المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند مسیر راهپیمایی امروز به سمت دادگاه عالی قانون اساسی در کورنیش المعادی برگزار می‌شود.

 

بر اساس این بیانیه، مسیرهای راهپیمایی که از مقابل مساجد خاتم المرسلین، الاستقامه، اسد بن الفرات، خالد بن الولید در الجیزه و المراغی در حلوان و الریان در المعادی حرکت خواهند کرد در نهایت در مقابل دادگاه عالی قانون اساسی تجمع می‌کنند.

 

در این بیانیه آمده است مسیرهای راهپیمایی که از مساجد ابوبکر و خلفای راشدین در مصر الجدیده و العزیز بالله در الزیتون برگزار می‌شود در نهایت در میدان روکسی تجمع خواهند کرد.

 

گروه های هوادار مرسی و طرفداران جماعت اخوان المسلمین با صدور بیانیه‌ای از تمام شهروندان مصری دعوت کردند در تظاهراتی که امروز برگزار خواهد شد شرکت کنند.

 

در بیانیه این گروه ها آمده است: درپی توسل ارتش و پلیس مصر به خشونت برای پایان دادن به تحصن مسجد الفتح قاهره و استفاده از سلاح و با توجه به غصب قدرت قانونی و مشروع از سوی ارتش، امروز در سراسر مصر تظاهرات برگزار می شود.

 

برگزاری تظاهرات اخوان‌المسلمین در حالی است که کمیته کارشناسان تعدیل قانون اساسی سال ۲۰۱۲ امروز آخرین نشست خود را برگزار می‌کند و پیشنهادات طرف‌های مربوطه و شهروندان درباره تعدیل قانون اساسی بررسی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما