شناسهٔ خبر: 39558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

گفتگوی تلفنی ظریف با بان کی مون و اشتون

روحانی به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دعوت شد

محمدجواد ظریف ظریف در همان ساعات آغازین وزارتش دو گفتگوی مهم با بان کی مون و کاترین اشتون به ترتیب با محوریت تحولات منطقه ای و مذاکرات هسته ای داشت.

محمدجواد ظریفبه گزارش «نماینده»، محدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در همان ساعات آغازین وزارتش دو گفتگوی مهم یکی با بان کی مون و دیگری با کاترین اشتون داشت.

 

ظریف در گفتگو با نماینده عالی اتحادیه اروپایی در سیاست خارجی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات هدفمند در یک چارچوب زمانی و ضرورت وجود اراده سیاسی و عزم جدی برای حل و فصل مسئله صلح امیز هسته ای ایران تاکید کرد.

 

کاترین اشتون نیز با اشاره به لزوم پیگیری هرچه سزیعتر مذاکرات نسبت به دیدار با دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد.

 

همچنین ظریف طی گفتگویی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل به موضوع تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع مصر و راه های برون رفت از این بحران از طریق تلاشهای منطقه ای و بین المللی پرداخت و ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع مصر، خواستار توقف خشونتها و خونریزی شد.

 

بان کی مون نیز در این تماس تلفنی ، تلاش های سازمان ملل در جهت کمک به کاهش و خاتمه بحران در مصر و یافتن راه های مسالمت آمیز حل مسئله را تشریح کرد.

 

بانکی مون در پایان از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان برای حضور در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دعوت به عمل آورد.

نظر شما