شناسهٔ خبر: 39535 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نقدی بر اظهارات ساده لوحانه مطهری

حذف نجفی، حاصل عدم صداقت یا شب نامه؟

علی مطهری اصولا دروغگویی، مغلطه و بر هم زدن فضای منطق شاکله اصلی تفکرات افراط گرایانه محسوب می شود و این شاخص در رسانه های مرتبط با جریان افراطی دوم خرداد به شکل برجسته ای خود را نشان میدهد.

علی مطهریبه گزارش «نماینده» دفاعیه جنجالی محمد علی نجفی در مسیر کسب رای اعتماد از مجلس همچنان حاشیه ساز است. نجفی که نتوانست رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را به دست آورد همچنان در صدر سوژه های خبری رسانه ها قرار دارد. انتقادات صریح و مستند نمایندگان مخالف به ویژه دکتر زاکانی از وی و نیز عدم توانایی نجفی بر دفاع قانع کننده از خویش از یک سو و نیز تکذیبیه های متعددی که از سوی مسئولین مختلف وقت و فعلی ارگان های مربوطه نسبت به ادعاهای نجفی صادر شد، همه و همه دست به دست هم داد تا وی از رسیدن به وزارت کابینه یازدهم باز بماند.

 

بر خلاف آنچه که رسانه های سیاست زده و اشخاص متناقض نمایی مانند علی مطهری مطرح می کنند نه تنها شب نامه تاثیری بر رد شدن نجفی توسط مجلس نداشت بلکه بزرگترین مانع دست یابی وی به کرسی وزارت، اظهارات متناقض و خلاف واقع خود وی بوده است. اظهاراتی که از سوی رئیس وقت و فعلی شورای شهر، برخی از اعضای شورا، رئیس وقت هلال احمر و نیز برخی از خانواده های آسیب دیدگان حوادث سال ۱۳۸۸ تکذیب شدند.

 

مهمترین عاملی که سبب حاصل شدن این نتیجه برای نجفی بود مجموعه این تناقضات است. با وجود تمام این تناقضات علی مطهری در مصاحبه دیروز خود با شرق مجددا از اقدامات نجفی نسبت به رفت و آمد با خانواده های آسیب دیده تقدیر کرده است و بدون اشاره به تکذیبیه های مرتبطی که منتشر شده است نسبت به تحریکات نجفی مبنی بر مدعی شدن خانواده های آسیب دیدگان از نظام هیچ موضعی نگرفته است!

 

اصولا دروغگویی، مغلطه و بر هم زدن فضای منطق شاکله اصلی تفکرات افراط گرایانه محسوب می شود. این شاخص در رسانه های مرتبط با این جریان به شکل برجسته ای خود را نشان می دهد. در واقع این تفکر یک فعل پسندیده را برجسته می کند و در سایه آن انبوهی از اقدامات ناشایاست و غیر اخلاقی را از نگاه افکار عمومی کمرنگ جلوه می دهد. مسلما دلجویی از خانواده های آسیب دیدگان اقدام بسیار حسنه و قابل تقدیری است و بسیاری از افراد دیگر نیز چه به عنوان مسئول و چه به عنوان فردی این اقدامات را انجام داده اند اما حواشی غیر اخلاقی این اقدام پسندیده آن است که فرد یا گروهی از جانب این فعالیت خیرخواهانه به دنبال منافع حزبی و باندی خویش بوده و بخواهند برای سران فتنه امتیاز کسب نماید.

 

به استناد بیانیه های شورای شهر و نیز برخی از خانواده های آسیب دیده این حواشی تاسف بار در دید و بازدیدهای نجفی به همراه معصومه ابتکار صورت گرفته است و این مسئله اصلی در عدم اعتماد مجلس به نجفی محسوب می شود.

 

به نظر می رسد علی مطهری که این ایام به عنوان یک دوم خردادی تمام عیار شناخته می شود چندان تمایلی به بررسی این حقایق نداشته باشد و صرفا آنچه را که بر اساس نگاه ساده اندیشانه و سطحی نگر در امور سیاسی کسب می کند را بدون کمترین اصلاحی اشاعه دهد.

نظر شما