شناسهٔ خبر: 39500 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در بیانیه دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر اعلام شد؛

توهینهای صریح به نظام در سوابق وزیر پیشنهادی علوم

میلی منفرد جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه امیرکبیر اعلام کردند: توهین‌های صریح و بی پروا به مقدسات اسلام و نظام جمهوری اسلامی در نشریات دانشگاه و تریبون آزادها، فعالیت بعضی طرفداران منافقین و برگزاری اردوهای مختلط از سوابق وزیر پیشنهادی علوم است.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه‌ای اعلام کردند: انتخاب میلی منفرد برای وزارت علوم نه تنها با شعار اعتدال سنخیتی ندارد بلکه وی گزینه حداکثری جریانی است که در دوره اصلاحات دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند.

 

بر اساس این گزارش، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه امیرکبیر اظهار داشتند: آن روزی که دولت اعتدال، دقیقا سر وقت، یعنی در روز تحلیف، کابینه خود را به مجلس محترم معرفی کرد، همگان خوشحال شدند که گویا از قبل برای مدیریت کشور برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده است و همه چیز مهیای اداره کارآمد و بهینه کشور است. اما با باز کردن لیست معرفی شده، تعجب‌ها برانگیخته شد که آیا واقعا این افراد صالح‌ترین و کارآمدترین افرادی هستند که می‌توانند کشور را مدیریت کنند؟

 

این دانشجویان و دانش‌آموختگان در این بیانیه به سوابق وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرده و بیان کردند که هر یک از موارد موجود در سابقه میلی منفرد برای حتی رد صلاحیت شدن یک شخص کفایت می‌کند، چه برسد به رای اعتماد.

 

دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر اعلام کردند که پس از آغاز آتش فتنه، تعدادی از اساتید دانشگاه امیرکبیر با تحصن در مسجد دانشگاه ادعای واهی تقلب در انتخابات را تکرار و از برگزاری امتحانات دانشگاه جلوگیری و بیانیه‌ای حاوی مطالب قابل تاملی منتشر کردند. جعفر میلی منفرد نه تنها جزء این تحصن کنندگان بود بلکه جزء افراد اصلی هدایت کننده و سازمان دهنده این تحصن بود که در نهایت حرکت کرده و به اساتید تحصن کننده دانشگاه تهران پیوست.

 

در این بیانیه آمده است: بر اساس مشاهدات عینی ده‌ها شاهد، میلی منفرد در منزل خود واقع در نیاوران شب‌ها با سر دادن شعار الله اکبر با فتنه گران همراهی می‌کرده است، گویی که اعتقاد به این حرکت را جزء واجبات دانسته و عدول از آن را برنمی‌تافت و می‌خواست حتی در حداقل‌‌ترین حرکات فتنه گران سهیم باشد.

 

در ادامه با اشاره به سوابق دیگر میلی منفر در فتنه در این بیانیه آمده است: میلی منفرد در ایام فتنه بازداشت و با وساطت حجت الاسلام محمدیان پس از چندی آزاد شد. وی جزء افراد و اساتیدی بود که در ایام فتنه و بعد از آن محل رجوع دانشجویان فعال جنبش سبز در دانشگاه امیرکبیر بود.

 

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشتند: میلی منفرد حتی قبل از انتخابات ۹۲ (اخیر) نیز دست از مخالفت و ادعاهای خود برنداشته و کلاس‌های درس را به محل بحث‌های سیاسی مبدل کرده بود و در ابتدا با گفتن جملاتی نظیر «مگر کسی امسال رای هم می‌دهد؟»  دانشجویان را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می‌کرده است. عجیب آنکه انسانی با چنین رویکردی چطور می‌تواند، به روند علمی کشور اهمیت دهد؟

 

این دانشجویان در ادامه بیانیه خود، میلی منفرد را بیشتر شبیه به وزیر ارشاد دانسته و اعلام کردند: وی اغلب اوقات جریان سازی (ضد) فرهنگی برایش مهم‌تر از جریان سازی علمی بوده است.

 

این دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به سوابق میلی منفرد در زمان سرپرستی وزارت علوم و پس از آن تا سال ۸۴ قائم مقام وزیر علوم اعلام کردند: انتساب افراد مسئله دار در دانشگاه‌ها، عملکرد انجمن اسلامی منحله دانشگاه امیرکبیر که دارای پرونده‌ای به شدت سیاه و دارای ارتباطات اثبات شده با مراکز ضدانقلاب داخل و خارج از کشور بود، برگزاری جلساتی در صحن دانشگاه با این محتوا که در ماجرای اسرائیل و فلسطین؛ در اکثر موارد این فلسطینی‌ها هستند که به تعهدات پایبند نیستند، حضور شیرین عبادی در دانشگاه و زیر سوال بردن احکام اسلام و دست دادن با آقایان در جلسه عمومی و برپایی جلسه تریبون آزاد در دانشگاه در حمایت از این حرکت شیرین عبادی از جمله اقدامات میلی منفرد بوده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: توهین‌های صریح و بی پروا به مقدسات اسلام و نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبری در نشریات دانشگاه و تریبون آزادها، فعالیت بعضی طرفداران منافقین و برگزاری اردوهای مختلط درون و برون شهری نیز از دیگر سوابق وزیر پیشنهادی علوم است.

 

دانشجویان و دانش‌اموختگان دانشگاه امیرکبیر اعلام کردند: انتخاب چنین گزینه ای برای وزارت علوم نه تنها با شعار اعتدال سنخیتی ندارد بلکه دکتر میلی منفرد گزینه حداکثری جریانی است که در دوره اصلاحات دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند. اگر اعتدال مدنظر آقای رئیس جمهور این باشد که بدا به حال افراط که احتمالا گزینه‌اش امثال خارج نشینان فراری، سلطنت طلبان و ... قلمداد شده‌اند.

 

این دانشجویان ادامه دادند: با توجه به تاکیدات همیشگی و تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر لزوم ادامه رشد علمی کشور و قرار داشتن در دهه پیشرفت و عدالت به نظر می‌رسد وجود چنین گزینه‌ای در راس وزارت علوم که سکاندار تولید علم کشور است، می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به سیر رشد علمی کشور وارد سازد و دانشگاه‌ها را به حاشیه سیاست‌زدگی و استفاده ابزاری احزاب از دانشجویان بازگرداند.

 

دانشجویان و دانش‌اموختگان دانشگاه امیرکبیر از نمایندگان امین مردم خواستار شدند که با بذل توجه به موارد یاد شده و حرّیت لازم، جلوی هرگونه توقف در روند پیشرفت علمی دانشگاه‌ها را گرفته و با تصمیم قاطع خود، مانع بازگشت فضای تشنج و غوغاسالاری به جای فضای آکادمیک و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شوند؛ که اگر این اتفاق بیفتد، مسئولیت خطیر رای اعتماد اشتباه بر دوشتان سنگینی کرده و نه تنها در برابر ملت که در پیشگاه حق تعالی نیز نخواهید توانست پاسخگو باشید و وای از فزع اکبر روز حساب...

برچسب‌ها:

نظر شما