شناسهٔ خبر: 39416 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مخالفت نماینده تهران با کلیات کابینه پیشنهادی

صوت/ رسایی: آیا رهبری هم کاسب فتنه است؟

رسایی رسایی خطاب به نطق صبح امروز کاظم جلالی گفت: آقایی که پشت تریبون مجلس به ما می‌گویی کاسب فتنه! آیا رهبر شما که بارها از فتنه‌گران سوال کرده و گفته چرا عذرخواهی نمی‌کنند، کاسب فتنه است؟

به گزارش «نماینده»، حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه عصر روز دوشنبه مجلس به عنوان مخالف کلیات کابینه پیشنهادی سخنرانی کرد.

رسایی ضمن تشکر از برخی سخنان حسن روحانی به خصوص در عرصه سیاست خارجی گفت: کشور ما تاکنون کابینه به این مسنی نداشته است، معدل سن دولت ۶۰ سال است.

وی با اشاره به این که برخی وزرا مشکل قلبی دارند و چند بار سکته قلبی داشتند سوال کرد: نسل سوم چه گناهی کرده که از مدیران نسل اول که تورم ۵۰ درصدی و آشوب خیابانی را رقم زدند، استفاده شود؟

نماینده مردم تهران گفت: برای نقد برخی وزرای شما کافی است به نشریه گل‌آقا رجوع شود، این کابینه میدان دار عملیات های بزرگ اجرایی نخواهد بود، کابینه شما کابینه پشت کارتابل‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی شعار اعتدال می دهد اما برخی وزرای پیشنهادی سابقه افراطی گری و حمایت از فتنه که شبه کودتا بود، و تعطیلی کلاس‌ها در فتنه و همراهی با فتنه‌گران دارند.

رسایی گفت: آقای روحانی، شما محمدرضا صادق را به عنوان نماینده‌تان در شورای نگهبان معرفی کردید که بسیار منطقی عمل کرد و جلوی برخی فتنه‌گری ها را گرفت. یکی از چهره های شاخص در کابینه شما حضور در فتنه را هماهنگ با نهادهای امنیتی می‌دانند که قابل قبول نیست.

وی خطاب به یکی از ناطقان جلسه صبح گفت: آقایی که پشت تریبون مجلس به ما می‌گویی کاسب فتنه! آیا رهبر شما که بارها از فتنه‌گران سوال کرده و گفته چرا عذرخواهی نمی‌کنند، کاسب فتنه است؟

نماینده تهران با اشاره به این که درباره حادثه سال ۷۸ حرف زیاد داریم اضافه کرد: خدا را شکر که امروز صف‌بندی‌های داخل شفاف‌تر شد. مردمی که مذاکرات را دنبال می‌کنند از خود می پرسند که آیا رهبری هم کاسب فتنه بود که فرمودند صدبار از آنها پرسیدم ولی جواب نمی‌دهند؟ برخی با واژه‌سازی و گفتن کاسب فتنه به دنبال به فراموشی سپردن فتنه هستند.

رسایی خاطرنشان کرد: به برخی گفتم چرا علیه فتنه موضع گرفتید، گفتند ما بعد از جلسه با رهبر معظم انقلاب به بعد موضع نگرفتیم. گفتم این اول دعوا بود، رهبری فرمودند موضع بگیرید ولی نگرفتید.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از وزرای پیشنهاد شده سابقه امنیتی دارند ولی برای وزارت خانه امنیتی، یعنی اطلاعات وزیری معرفی شده که سابقه امنیتی ندارد. آیا قرار است این وزارت خانه با مدیر در سایه اداره شود؟ مگر آقای روحانی شما نبودید که گفتید نمی‌خواهم حکومت پادگانی درست کنم؟

رسایی گفت: بسیاری از وزرای پیشنهادی تحصیل کرده غرب هستند. یکی از وزرای پیشنهادی در نوروز امسال برای اخذ گرین‌کارت مصاحبه داده است.

رسایی با اشاره به وزرای پیشنهادی گفت: حساس‌ترین وزارت خانه اقتصادی کشور چطور است که تحریم‌کنندگان ما از وزیر پیشنهادی نفت استقبال می‌کنند؟ چرا از وزیر پیشنهادی خارجه استقبال می‌کنند؟

وی افزود: برخی وزرای پیشنهادی سابقه رد صلاحیت دارند. آیا معرفی آنها به معنای به چالش کشیدن مجلس نیست؟

نماینده تهران درباره وزیر پیشنهادی نفت اذعان کرد: آقای روحانی نامه خودشان درباره کرسنت به رئیس جمهور وقت را از یاد برده‌اند؟ در این نامه ۴ تذکر دادید.

رسایی تاکید کرد: مجلس را در بزنگاه‌ها قضاوت می‌کنند و الان بزنگاه است.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: از معدودی از همکاران گلایه می کنم که برخی جلسات را در رستوران ها و مجامع عمومی گرفتند بخصوص روسای یکی از کمیسیون های نظارتی. در اعتراض به اینکاربنده از کمیسیون اصل ۹۰ استعفا می دهم و به کمیسیون دیگری می روم.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق رسایی در مخالفت با کلیات کابینه با حجم
3 MB

نظر شما