شناسهٔ خبر: 39359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

میرکاظمی در نطق میان‌دستور مطرح کرد

تلاش برخی فتنه‌گران برای ورود به کابینه بدون عذرخواهی + صوت

میرکاظمی 1 نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد افراد مدعی تقلب در انتخابات 88، گفت: بنده اطلاع دارم به برخی از این افراد گفته‌اند که عذرخواهی کنید آنها گفته‌اند که ما بدون عذرخواهی وارد کابینه می‌شویم.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، سید مسعود میرکاظمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس گفت: ما هر چقدر که واقعیت‌های جامعه را در مجلس دقیق‌تر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم می‌توانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم و به جای حرکت‌های موجی و بدون استدلال و منطق توسط گروه خاص امیدوارم به جایی برسیم که هر نماینده برای خود تحلیل درست و صحیحی داشته باشد تا بتوانیم هم‌افزایی دقیق و بهتری برای حل مشکلات کشور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات و برگزاری مراسم تحلیف افزود:‌ آنچه که در سال 88 و پس از مراسم تحلیف در آن سال اتفاق افتاد قشون‌کشی‌هایی بود که تا 9 دی همان سال ادامه پیدا کرد. برخی از آقایان مطالبی را مطرح می‌کنند و مشکلات کشور را به برخی از جملات مانند هولوکاست منتسب می‌کنند که در ابتدای دولت نهم اتفاق افتاد و آنچه که ما امروز گرفتار آن هستیم و در 4 سال گذشته نزول رتبه دیپلماسی ما را در سطح بین‌الملل رقم زد را به آن منتسب می‌کنند.

 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به دوره دولت نهم نگریسته شود در آن زمان ما در هر ماه یا یک سفر خارجی داشتیم و یا یک وزیر خارجه مهمان کشور ما بود. اگر در آن زمان تحریمی علیه ایران می‌خواست صورت بگیرد تحریم‌کنندگان باید چندین ماه به رایزنی می‌پرداختند تا بتوانند تحریم خود را عملی کنند و این در حالی است که امروز اتحادیه اروپا و آمریکا به راحتی این تحریم‌ها را انجام می‌دهند و این به اتفاقات سال 88 بازمی‌گردد که بعضی‌ها سعی دارند آن را پنهان کنند و اگر نظام جمهوری اسلامی ایران ترحم می‌کند نباید واقعیت‌ها نادیده گرفته شود.

 

میرکاظمی اظهار داشت: اگر امروز با مشارکت 73 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای، جهان و من‌جمله جهان اسلام به وجد آمدند، آیا با مشارکت بالای 80 درصد مردم در سال 88 این وجد وجود نداشت؟ بعد از مشارکت هشتاد و اندی درصد مردم در انتخابات سال 88 آنچنان شأن جمهوری اسلامی ایران در جهان بالا رفت که همه این حضور حداکثری را تبریک می‌گفتند و طبق گفته سفرای ما در کشورهای اسلامی سفرای کشورهای اسلامی با حضور در سفارتخانه‌های ایران می‌گفتند که شما در عرصه دموکراسی روی غربی‌ها را کم کردید.

 

رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: اما حوادثی که پس از انتخابات در سال 88، به جای تبریک، سوالات شروع شد و می‌گفتند که این چه اتفاقاتی است که در کشور شما می‌افتد و باید اعلام کنم که تیر خلاص زمانی خورد که موضوع زندان از طرف یکی از سران فتنه مطرح شد و در این زمان بود که به ما تسلیت می‌گفتند و هر چه ما توضیح می‌دادیم این واقعیت ندارند می‌گفتند که رئیس اسبق مجلس خودتان آن را مطرح کرده است و این قبیل اقدامات سطح ما را از عالی‌ترین به پایین‌ترین سطح کشید و تحریم‌هایی که پشت سر هم و بدون مذاکره با کشورهای دیگر اعمال می‌شود ناشی از این بی‌خردی است.

 

وی افزود: برخی از کاندیداها با حضور در برخی از کمیسیون‌ها همه این مشکلات را با جمله‌ای که در خصوص هولوکاست مطرح شده نسبت می‌دهند که این خلاف واقع است. ما ادعای اصولگرایی داریم بیایید اصولگرایی را تعریف کنیم. ما پیرو ولایت هستیم بیایید آن را تعریف کنیم.

 

میرکاظمی تصریح کرد: در سال 88 کسانی که فکر می‌کردند که در انتخابات تقلب شده چرا در مواجهه با آن تقلب اردوکشی خیابانی راه انداختند. چرا به سوالات در این باره پاسخ نمی‌دهند. صد بار از آنها سوال کردیم اما جواب ندادند. چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ بنده اطلاع دارم به برخی از این افراد گفته‌اند که عذرخواهی کنید آنها گفته‌اند که ما بدون عذرخواهی وارد کابینه می‌شویم. این چه صحبت و چه برخورد با مجلس است؟ در جلسات خصوصی می‌گویند اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی‌کرد گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند. شما کشور را بر لب پرتگاه بردید.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد:‌ نکته‌ای که می‌خواهم نمایندگان به آن توجه داشته باشند این است که وزرای پیشنهادی باید یا از فتنه 88 اعلام برائت کنند یا عذرخواهی در این عرصه داشته باشند و من از نمایندگانی که در دوره قبل در پشت این تریبون آمدند اعلام برائت کرده و عذرخواهی کردند تشکر می‌کنم.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق مسعود میرکاظمی با حجم
4 MB

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۱۵:۴۵علی 0 0

    صلواتی بفرستید :  اینکه این افراد فتنه گر با یک عذرخواهی مجددا بتوانند در مناصب حکومتی قرار بگیرند یک ظلم عام است و عذرخاهی آنان یک وظیفه ای است که بتوانند حداکثر به عنوان یک شهروند عادی بدون سایر مجازاتها در زیر سایه نظام اسلامی زندگی کنند , لذا بهتر است است آقایان در حاتم بخشی از حفوق عامه مردم دقت بیشتری بفرمایند .صلواتی بفرستید
                                

نظر شما