شناسهٔ خبر: 39262 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محورهای مهم آخرین مصاحبه تلویزیونی احمدی نژاد

احمدی نژاد رئیس‌جمهور با بیان اینکه به عهدی که از روز نخست ریاست جمهوری با مردم بسته بودیم وفادار ماندیم گفت: هیچ گاه تحت تاثیر فشارهایی که بر دولت آوردند، منحرف نشدیم.

به گزارش «نماینده»، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آخرین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود و در پایان دولت با اشاره به قول‌هایی که در سال 84 و 88 به مردم داده است گفت: من قول‌هایی را به مردم دادم از جمله آنکه همه وجودم را وقف خدمت کنم و تمام تلاشم در راستای حفاظت از منافع ملت، عزت ملت، تمامیت کشور باشد و سرگرم مسائل شخصی و گروهی نخواهم شد.

محورهای مهم صحبت های رئیس جمهور در ادامه می آید:

احمدی نژاد

 

مردم درباره اینکه این قول‌های ما چقدر عملی شد، قضاوت خواهند کرد.

 

شهادت می‌دهم قریب به اتفاق همکاران در دولت نسبت به این قول خود وفا کردند، قرار گذاشتیم تا پاک دست باشیم و با اطمینان می‌گوییم که این دولت پاکت‌ترین دولت است زیرا اگر کسی دنبال کار دیگری نباشد مصونیت پیدا می‌کند.

 

خیلی تلاش کردند تا وصله‌هایی به دولت بچسبانند.

 

قول دادیم که در مقابل زیاده خواهان بایستیم و فکر می‌کنم همکاران در این بخش خوب عمل کردند.

 

در اینجا به ملت عزیز اعلام می‌کنم که هیچ سندی را که علیه منافع ملت باشد، امضا نکردم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من سندی را امضا کردم که علیه ملت و تمامیت ملت بود.

 

من خیلی عاطفی هستم و وقتی کودکی را درکنار خیابان می‌بینم دلم به تپش می‌افتد، اما من هیچ موقع از روی احساسات برای ملت تصمیم نگرفتم.

 

دو سال است که ما می‌گوییم فشار خارجی وجود دارد اما بسیاری از افراد حاضر نیستند حتی به این موضوع اذعان کنند.

 

مطالب بسیاری علیه دولت گفته شد اما روش دولت سکوت بود.

 

تبلیغات منفی علیه دولت بسیار بود و من احتمال می‌دهم ادامه هم پیدا کند و حتی ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه تشدید هم پیدا کند اما روش من همان روش قبلی است زیرا تصور می‌کنم کشور نیازمند همبستگی، همکاری و همدلی است.

 

برای اولین بار پس از انقلاب تمامی وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند و هر چقدر آقای روحانی اطلاعات خواست در اختیار وی قرار دادند.

 

من سال 84 اموال و دارایی‌های خود را اعلام کردم و اکنون هم اموالم همانی است که در آن سال گفتم با تغییرات اندکی. خانه‌ای در نارمک داشتم که قدیمی بود که کل زمینش 175 متر است، در آن خانه‌ای 4 طبقه ساختیم که با فرزندانم در آن زندگی کنیم.

 

ما اثاثمان را منتقل کردیم و امشب شب آخری است که در نهاد مستقریم و فردا به خانه‌مان در نارمک خواهیم رفت.

 

همواره در خدمت کشور خواهم بود، تصریح کرد: هر زمان مردم صلاح بدانند در هر کار و جایی در خدمت ملت خواهم بود اما یکی از کارهای اصلی‌ام بعد از دوران ریاست جمهوری همان دانشگاه (ایرانیان) است.

 

پول این دانشگاه از آسمان می‌آید؛ البته من و همکارانم که این دانشگاه را تأسیس کردیم چیزی نداشتیم و به همین دلیل یک ساختمان موقتی از دولت برای این کار گرفتیم.

 

حساب موقتی برای دانشگاه باز کردیم، من شماره حساب دانشگاه را برای مردم اعلام می‌کنم که اگر خواستند کمک کنند. البته به دنبال آنیم که مردم سهامدار این دانشگاه باشند. شماره حساب موقت دانشگاه که در بانک ملت شعبه فلسطین شمالی تأسیس شده 47016864.95 است.

 

آنجا که سود بانکی را بالا بردند برای من بسیار تلخ بود ولی با استفاده از قانونی که نوشتند اختیارات رئیس‌جمهور را گرفتند.

 

من نمی‌خواستم هیچ همکاری از دولت جدا شوند و همه دوستان خوب و دلسوز هستند اما آن چیزی که برای من تلخ بود زمانی بود که آقای شیخ‌الاسلام از دولت کنار گذاشته شد. آقای شیخ‌الاسلام انسانی بسیار باصفا بود و قربانی چیزهای دیگر شد.

 

از هلیکوپتر خیلی خاطره دارم. هلی کوپتر یعنی چهار بند بدن آدم از هم جدا شوند البته وسیله بسیار خوبی است و برای جابجایی بسیار کمک کرد.

 

اگر کوتاهی‌هایی بوده است من می‌خواهم خواهش کنم که همه دولت را حلال کنند. بالاخره ما محدود هستیم و توانمان محدود بوده است. ما بدهکار همه ملت هستیم وبالاخره وقتی بدهکار هستیم مردم باید حلال کنند.

 

ما مظلومیت امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین را حس می‌کنیم زیرا با تاریخ آنها آشنا هستیم و حتی با حادثه کربلا با جزئیات آن آشناییم اما درباره مظلومیت امام زمان کسی صحبتی نکرده است.

نظر شما