شناسهٔ خبر: 39110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اولتیماتوم ارتش مصر به اخوان المسلمین

السیسی ارتش مصر به اخوان المسلیمن تا عصر روز شنبه مهلت داده است تا به آشتی سیاسی ملحق شود و در غیر اینصورت استراتژی خود در برخورد با این گروه‌ را تغییر خواهد داد.

السیسیبه گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم به نقل از رویترز،  یک مقام نظامی مصر با اشاره به فرصت 48 ساعته اخوان المسلمین برای پیوستن به آشتی سیاسی، اظهار داشت: ما شروع کننده هیچ اقدامی نخواهیم بود اما مطمئنا با هر فراخوانی که دعوت به خشونت کند، به شدت واکنش نشان خواهیم داد.

ارتش مصر در تاریخ 3 جولای محمد مرسی از حزب اخوان المسلمین را از ریاست جمهور ی این کشور برکنار و به جای آن یک دولت انتقالی تعیین کرد تا بر اساس یک نقشه راه، فرایند گذار سیاسی از طریق انتخابات پارلمانی را در عرض 6 ماه فراهم آورد.

پس از اینکه ژنرال «عبدالفتاح السیسی» رئیس ارتش مصر روز چهارشنبه گفت: «باید همه مصری‌ها روز جمعه برای برگزاری تظاهرات به خیابان‌ها بیایند تا مجوز لازم را به ارتش برای برخورد با خشونت‌ها و تروریسم صادر کنند.» نظامیان تهدید کرده‌اند که استراتژی خود در برخورد با مخالفان را تغییر خواهند داد.

اعمال به تهدید خشونت از طرف گروه‌های مختلف مصر در حالی است که منابع خبری مصری شمار تلفات درگیری‌های یک ماه اخیر این کشور بعد از اعلام خبر برکناری محمد مرسی  را 218 کشته و بیش از 3 هزار زخمی اعلام کردند.

آمارهای اعلام شده شامل پانزده استان مصری می شود که حکایت از درگیری های خونین هوادارن و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر با یکدیگر از یک طرف و در سمت دیگر این درگیری ها نیروهای ارتش و پلیس مصری با موافقان وی را در بر می گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما