شناسهٔ خبر: 39030 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتراف مرعشی به تزلزل جایگاه هاشمی بین مردم

حسین مرعشی از مرعشی پرسیده اند: چرا متوجه تفاوت تبلیغات این دو نامزد نبودید که کارناوال​های شادی در نیاوران و پاسداران برای آقای هاشمی چه ضد تبلیغی بود و دست نوشته​های مقوایی بر وانت​های سبزی فروش در جنوب شهر چه تبلیغ رای آوری برای آقای احمدی​نژاد بود؟

حسین مرعشیبه گزارش «نماینده» بر اساس اظهاراتی که از حسین مرعشی در روزنامه آرمان و چند رسانه دیگر منتشر شده است وی در باره انتخابات سال 84 گفته: «تصور ستاد هاشمی رفسنجانی در سال 84 این بود که به دلیل فاصله و تفاوت بسیار زیاد میان وی و احمدی نژاد، حتما هاشمی پیروز خواهد شد».

وی در پاسخ به اینکه «این خود پیروز پنداری با تصور دیگر ستادهای انتخاباتی آن دوره که هر نامزدی می‌پنداشت چنانچه با هاشمی به مرحله دوم برسد، قطعا پیروز خواهد بود، چه نسبتی دارد؟ و چرا متوجه تفاوت تبلیغات این دو نامزد نبودید که کارناوال​های شادی در نیاوران و پاسداران برای آقای هاشمی چه ضد تبلیغی بود و دست نوشته​های مقوایی بر وانت​های سبزی فروش در جنوب شهر چه تبلیغ رای آوری برای آقای احمدی​نژاد بود؟» گفت: ما در آن انتخابات به یک نکته​ای کمتر توجه کردیم و آن این بود که وقتی همه کاندیداها رقیب اصلی خودشان را هاشمی در آن مقطع می​دانستند چه هم​افزایی‌ای را در مخالفت با هاشمی ایجاد می کند.

البته مرعشی در ادامه شکست هاشمی در سال 84 را به تخریب وی پیوند زد اما توضیح نداد چطور موج عظیمی که علیه احمدی نژاد توسط باندهای قدرت صورت گرفت مانع از اقبال مردم به وی نشد؟

عناصر لیبرال دموکرات همچنان از پذیرش واقعیت توده های مردم طفره می روند و حاضر نیستند آنچه در دنیای واقعی رخ می دهد را بپذیرند. اقدامات ابهام آفرین هاشمی در سال های گذشته و از آن مهمتر حضور فعال بستگان وی در فعالیت های اقتصادی و سیاسی بزرگترین اشکال هاشمی بود و همین امر حساسیت مردم را نسبت به وی و خانواده او برانگیخت. حساسیتی که نه به رسانه ها و فضاهای تخریبی مربوط است و نه توطئه سیاسی است. این رویگردنی مردم بازخورد طبیعی و منطقی این اصل بدیهی است که وقتی در کرسی قدرت قرار داری باید مراقب فعالیت های بستگان خویش هم باشی. 

نظر شما