شناسهٔ خبر: 38996 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

کنکور ۹۲ در خلأ قانونی برگزار شد

زاهدی محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه خلأ قانونی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور وجود دارد گفت: برای رفع خلأ قانونی پذیرش دانشجو در کشور باید طرح پذیرش دانشجو را با اولویت در مجلس بررسی کنیم.

زاهدیبه گزارش «نماینده» به نقل از فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) درباره ضرورت در اولویت قرار گرفتن طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور گفت:‌ اگر این طرح در این مقطع بررسی و به آن رسیدگی نشود ممکن است گرفتاری‌هایی برای دانشجویان و دانشگاه‌های کشور به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه اعتبار قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا سال اول برنامه پنجم بود، افزود: کنکور ۹۲ در خلأ قانونی برگزار شد و ما برای اینکه مشکل خلأ قانونی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور در سال ۹۳ رفع شود باید این طرح را بررسی و تصویب کنیم تا وزارت علوم بلاتکلیف نشود.

زاهدی گفت: دانشجویان کشور برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها با مشکلات قانونی مواجه هستند و این مشکل باید بررسی شود.

محمدابراهیم پورابراهیمی دیگر نماینده کرمان در مخالفت با اولویت بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور گفت: این طرح برای امسال هیچ ضرورتی ندارد چرا که ۳۰ تا ۴۰ روز دیگر دانشجویان سر کلاس می‌روند و نتایج کنکور نیز به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: می‌توان قانون پذیرش دانشجویان را یک سال دیگر تمدید کرد تا مشکل قانونی رفع شود اما اینکه بخواهیم بررسی چنین طرحی را در دستور کار قرار داده و دستور مجلس را تغییر دهیم درست نیست.

وی گفت که طرح پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز نیز در موافقت با اولویت بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز عالی کشور گفت: بررسی این طرح در مجلس نه تنها زود نیست بلکه دیر هم شده است چرا که مشکل قانونی برای ثبت‌نام دانشجویان برای سال تحصیلی ۹۳ وجود دارد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد دستور مجلس را تغییر داده و طرح پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور را مورد بررسی قرار دهیم از نمایندگان خواست با اولویت بررسی این طرح موافقت کنند.

وی گفت که بررسی طرح پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ةای کشور برای سامان دادن به وضعیت ثبت‌نام دانشجویان و سیستم دانشگاهی کشور ضرورت و اولویت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما