شناسهٔ خبر: 38992 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

اتهام زنی اسحاق جهانگیری به شورای نگهبان

جهانگیری اسحاق جهانگیری مشاور ارشد حسن روحانی و یکی از چهره های اصلی کابینه دولت جدید طی گفتگویی ضمن انتقاد از اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی این اقدام را غیر قانونی و غیر شرعی توصیف نمود.

جهانگیریبه گزارش «نماینده» به نقل از روزنامه آرمان، اسحاق جهانگیری مشاور ارشد حسن روحانی و یکی از چهره های اصلی کابینه دولت جدید طی گفتگویی ضمن انتقاد از اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی این اقدام را غیر قانونی و غیر شرعی توصیف نمود.

جهانگیری گفت استناد شورای نگهبان به مسئله سن هاشمی رفسنجانی بر اساس قانون نبوده است.

به نظر می رسد اسحاق جهانگیری بین عدم محدودیت سنی نامزدها و نیز کهولت و توان جسمی آنها خلط کرده است؛ و برای مخدوش کردن تصمیم شورای نگهبان این خلط مبحث را به عنوان اتهام به شورای نگهبان تفسیر نموده است.

آیا عدم محدودیت سنی به معنای آن است که هر فردی که نامزد شد در خصوص توانایی های جسمی متاثر از کهولت سن نباید مورد دقت شورای نگهبان باشد؟ آیا فردی که به دلیل کهولت سن آن هم در سن 80 سالگی بنیه ایستان مستمر بر روی پا ندارد و دچار لرزش های ناشی از کهولت سن شده است برای پستی همچون ریاست جمهوری که شامل سخت ترین و پرفشارترین مسئولیت های اجرایی است مناسب خواهد بود. 

اسحاق جهانگیری به جای این دلسوزی های جهت داری که برای شخص مورد علاقه خویش دارد بیشتر باید به این فکر کند که جریان متبوع وی در تمام سال هایی که بر کرسی های حکومت تکیه داشتند چرا نتوانستند نیروهای تازه نفسی تربیت کنند که برای ادامه فعالیت های سیاسی نیازی به هزینه کردن از شخصیت هاشمی را نداشته باشند.

به نظر می رسد در روزهایی به سر می بریم که قرار است برخی عناصر تندرو و معلوم الحال همچون گذشته کوتاهی ها و نقص های خود را با اتهام زنی به ارگان های مختلف نظام پنهان کنند.

نظر شما