شناسهٔ خبر: 38720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

در سخنرانی برای نیروهای مسلح مصر

السیسی: سه بار پیشنهاد همه پرسی به مرسی دادم اما قبول نکرد

ژنرال السیسی: سه بار پیشنهاد برگزاری همه پرسی به مرسی دادم اما او قبول نکرد. ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در سخنرانی برای نیروهای مسلح این کشور گفت: سه بار طرح برگزاری یک همه پرسی را به آقای محمد مرسی پیشنهاد کردم اما او قبول نکرد.

ژنرال السیسی: سه بار پیشنهاد برگزاری همه پرسی به مرسی دادم اما او قبول نکرد.به گزارش «نماینده» به نقل از العربیه: ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر عصر روز یکشنبه در یک سخنرانی برای نیروهای مسلح این کشور گفت: سه بار طرح برگزاری یک همه پرسی را به آقای محمد مرسی پیشنهاد کردم اما او قبول نکرد.

وی افزود : از روزی که اختلاف ها شروع شد من صادقانه از او خواستم که باهمه نیروهای ملی به توافق برسد اما او همه پیشنهاد را رد کرد.

وزیر دفاع مصر خطاب به مرسی گفت: هیچ حاکمی در دنیا دیده نمی شود که بخواهد بزرگترین نهاد قانونی یک مملکت که همان دادگاه قانون اساسی کشور را منحل کند وهیچ حاکم عاقلی رسانه ها را محاصره نمی کند آزادی مردم را کسی نمی تواند به اسم دین از آنها بگیرد اینجا ارتشی قوی و میهن دوست وجود دارد که اجازه نمی دهد مصالح ملی ملت مصر به خطر بیفتد مصالح ملت مصر ما فوق همه چیز است.

وزیر دفاع افزود: کسی نمی تواند بگوید که یا شریعت یا هرچه غیر از شریعت است  مخالف دین است نه خیر اینطور نیست و نخواهد بود، حکومت کردن تجربه عملی است اگر موفق شدی چه بهتر واگر شکست خوردی باید قبول کنی که کنار بروی.  برحذر باشید و باز می گویم برحذر باشید که دین را وسیله رسیدن به اهداف گروهی یاشخصی خودتان قرار ندهید.

وی گفت مرسی با همه نیروهای سیاسی ملی کشور درگیر بود با قضات درگیر شد با رسانه ها مشکل داشت و درنهایت با ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی هم درگیر شده بود، اگر حاکمی نتواند مخالفان خود را با سیاست مهار کند و با آنها مدارا کند بهتر است قدرت را ترک کند.

ژنرال سیسی اظهار داشت: دو بار برای مرسی نمایندگانی به منظور گفت و گو با مخالفان فرستادم که نخست وزیر او یکی از آنها بود و از او خواستم که با مخالفان  خود بنشیند و مشکلات را حل کند اما او به شدت مخالفت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما