شناسهٔ خبر: 38627 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مراسم نکوداشت مرد تقوا و تدبیر 3

حسینی: مواضع حدادعادل در مناظرات انتخاباتی حاکی از خلوص نیت و وارستگی وی بود

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مواضع آقای حداد عادل در مناظره‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کاملاً شفاف و حاکی از خلوص نیت و وارستگی ایشان بود.

حسینیبه گزارش «نماینده»، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در همایش تقدیر از غلامعلی حداد عادل "مرد تقوا و تدبیر" در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برگزاری این همایش امر لازمی بود که ما تاکنون توفیق برگزاری آن را نداشتیم. اگرچه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در رونمایی ترجمه قرآن، تکریمی از شخصیت آقای حداد عادل صورت گرفته بود، اما کافی نبود و هر مقدار از این برنامه‌ها برگزار شود باز هم جا دارد.

وی افزود: هجمه رسانه‌های بیگانه و رسانه‌های معاند و کسانی‌که روزگاری با نظام همراهی می‌کردند و امروز مجهول و رانده شده مردم هستند و در آمریکا، اروپا، کشورهای مرتجع منطقه و حتی رژیم صهیونیستی علیه آقای حداد عادل موضع می‌گرفتند کافی بود تا چنین محفل باشکوهی برگزار شود و از یک عمر مجاهدت و تلاش آقای حداد تقدیر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور والده حداد عادل در این مراسم، گفت: از والده جناب آقای حداد عادل که در این مراسم حضور دارند به‌دلیل تربیت یکی از فرزندانشان که به شهادت رسیدند و همچنین جناب آقای حداد عادل تشکر و تقدیر می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: در جلسات فراوانی که خدمت آقای حداد هستیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر محافل، احاطه و اشراف ایشان به مباحث فرهنگی، هنری، فکری و ادبی تحسین برانگیز است و وی از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های خطیری همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی ایفای نقش کرده است و همچنین در دانشگاه و حوزه نیز حضور داشته‌ و در بنیاد دایرة المعارف اسلامی نیز فعالیت‌های زیادی انجام داده است، لذا این تنوع کاری اشراف فراوانی در آقای حداد ایجاد کرده که نگاه ارزشمند و صائب ایشان را در موضوعات مختلف شاهد هستیم.

وی در ادامه به حضور حداد عادل در عرصه سیاست نیز اشاره کرد و گفت: حضور آقای حداد عادل در میدان سیاست نیز بر اساس ضرورت بوده، وگرنه کاملاً مشخص است که علاقه ایشان به کارهای فرهنگی و فکری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس ششم به یاد داریم که چه وضعیتی حاکم بود و حدود 4 ماه در تصویب اعتبارنامه آقای حداد تعلل کردند و مشکلاتی را به‌وجود آوردند و بعد نیز در مجالس مختلف مدیریت متعادل و آرام‌بخش ایشان همراه با تقوا و تدبیر کاملاً گواه خدمات وی است.

حسینی ادامه داد: در داستان سال 88 نیز مواضع شفاف آقای حداد عادل مستغنی از بیان است در حالی که شاهد بودیم بعضی افراد دو پهلو و چندپهلو موضع می‌گرفتند و یا سکوت کرده بودند، اینکه انسان مصالح نظام و کشور را بر منافع فردی خود ترجیح دهد بسیار خوب است، نه‌اینکه همواره وجیه المله باشد و کسی به او هجمه نکند. برای صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب لازم است گاهی انسان خود را فدا کند و در مقابل هجمه‌ها بگذارد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اظهار داشت: مواضع آقای حداد عادل در مناظره‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کاملاً شفاف بود و حاکی از خلوص نیت و وارستگی ایشان بود و بعد نیز از عرصه انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، وزیر ارشاد سپس با اهدای لوح تقدیر، از حدادعادل تجلیل کرد.

نظر شما