شناسهٔ خبر: 38624 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مراسم نکوداشت مرد تقوا و تدبیر 2

محمدیان: نقش حدادعادل در تحول علوم انسانی غیرقابل انکار است

محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش حداد عادل در تحول علوم انسانی غیر قابل انکار است، چرا که وی ریاست شورای تحول علوم انسانی را برعهده داشته و بذرهای خوبی با مدیریت ایشان افشانده شده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، در مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل "مرد تقوا و تدبیر" در سخنانی، اظهار داشت: بعد از مناظره‌ای که جناب آقای حداد عادل با سینه ستبر از نظام و ارزش‌های انقلاب دفاع کرد، بنده پیامکی را برای ایشان ارسال کردم.

وی افزود: بنده در این پیامک برای حداد عادل نوشتم "سلام‌علیکم؛‌ افضل العباده کلمه العدل، خدا بهترین پاداش را به شما عطا کند که در مناظره‌ خوش درخشیدید و با شجاعت تمام از نظام مظلوم دفاع کردید؛ شاید در کارنامه عمل شما از سنگین‌ترین‌ها به شمار آید."

همایش مرد تقوا و تدبیر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: وقتی بیانیه آقای حداد برای انصراف از انتخابات صادر شد، آیه‌ای که در ذهن بنده تکان‌دهنده بود برایم تداعی شد "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا".

محمدیان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان کسی که سال‌ها در محضر روایات اهل بیت و آیات قرآن بوده‌ام، می توانم ادعا کنم که ملاک اصلی یاوران دین خدا کلمه وفا است و کلیدی‌ترین واژه در مورد یاران حضرت ولی عصر (عج) وفا است. حتی در آرمانی‌ترین فرهنگ ما که کربلا است، در یک طرف وفای حضرت عباس و یاوران اباعبدالله‌الحسین را دارد و یک طرف بی‌وفایی کوفیان است. لذا وفا جزو ویژگی‌های یاوران دین خدا است و ما در این صحنه‌ها دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی با تربیت مرد بزرگ و آسمانی حضرت امام خمینی (ره) مردان بزرگی مسئولیت‌های خطیر را برعهده گرفته‌اند افزود: گوهرهایی که در باطن انسان های بزرگ است، در بحبوحه‌های سخت اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های استاد حداد عادل استفاده شده، اما مهمترین بخشی که عمر ایشان در آن هزینه شده بحث دانشگاه بوده است و نقش آقای حداد عادل در تحول علوم انسانی غیر قابل انکار است چرا که وی ریاست شورای تحول علوم انسانی را برعهده داشته و امیدواریم که در آینده جامعه از خدمات این شورا بهره ببرد و بذرهای خوبی با مدیریت ایشان افشانده شده است.

حجت‌الاسلام محمدیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: نقش حدادعادل در مجموعه مسائل فرهنگی که مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، کلیدی و تاثیرگذار بوده و امیدواریم در آینده بیشتر از وجود این مرد بزرگ بهره‌مند شویم.

نظر شما