شناسهٔ خبر: 38555 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه همایش تقدیر از حدادعادل/ عضو هیئت رئیسه مجلس:

حدادعادل را شخصیتی ولایت‌مدار و بابصیرت و انسانی اخلاقی و ادیب می‌شناسم

دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بنده حداد عادل را به عنوان یک شخصیت سیاسی و فرهنگی ولایت‌مدار و با بصیرت بالا و نیز انسانی اخلاقی، ادیب و قرآن‌شناس می‌شناسم.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، محمد دهقان با اشاره به ابعاد شخصیتی، اجتماعی و فرهنگی حدادعادل، گفت: بنده حدادعادل را یک شخصیت جامع‌الاطراف می‌شناسم. حداد عادل ویژگی‌های مثبت متعددی دارد که یکی از آن‌ها، اخلاق و تواضع وی نسبت به همه افراد است.

وی در همین زمینه ادامه‌داد: بنده معتقدم که ظرفیت اخلاقی و روحی که در حداد عادل وجود دارد، بارزترین ویژگی‌های وی است که توانسته او را به انسانی ادیب و فرهنگی تبدیل کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه حداد عادل یکی از ادیب‌ترین و فرهنگی‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است، اظهارداشت: بنده هیچ شخصیت فرهنگی با ژرفای روحی وی که در مسائل اجتماعی و سیاسی دارای بصیرت عالی باشد را نمی‌شناسم.

دهقان در ادامه تأکید کرد: بنده به جز علمای برجسته در شخصیت‌های سیاسی که تا این اندازه بصیرت داشته و در کنار آن نیز یک شخصیت فرهنگی عمیق و ادیب و قرآن‌شناس هم باشند، نمی‌شناسم.

وی تصریح‌کرد: حداد عادل با توجه به سابقه فعالیت در عرصه‌‌های فرهنگی، یکی از بهترین شخصیت‌‌های دوران ماست که توانسته این توان و ظرفیت فرهنگی را به میدان سیاست بیاورد. با توجه به اینکه سیاست وی برخاسته از فرهنگ و دیانت‌اش  است، در عرصه سیاسی هم اقدامات بی بدیلی انجام داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به دوران ریاست مجلس حداد عادل در مجلس هفتم اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه حداد عادل در دوره هفتم، رئیس مجلس بود، زمانی که در دوره هشتم انتخاب نشد، هیچ اخمی به ابرو نیاورد و خیلی متواضعانه در خدمت ملت و مجلس قرار گرفت و با مجلس هشتم نیز همکاری کرد. البته وی در مجلس نهم نیز همین روش را در پیش گرفت.

دهقان در ادامه به اقدامات و قوانین مصوب مجلس هفتم در زمان ریاست حداد عادل اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین و بارزترین دوران مدیریت در مجلس هفتم، زمان ریاست حداد عادل بود. با توجه به پیگیری‌های وی، برخی از اقدامات مهم کلیدی با مدیریت او انجام شد که از جمله آ‌ن‌ها می‌توان به تصویب قانون اصل 44 قانون اساسی، تصویب تبصره 13 جهت هدفمندکردن حامل‌های انرژی، تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، تصویب قانون رسیدگی به قانون ارتقای نظام سلامت اداری و نیز تحقیق و تفحص از قوه قضاییه که زمینه اصلاح قوه قضاییه را فراهم کرد و همین‌طور تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، اشاره کرد.

وی همچنین یکی از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی حداد عادل را بصیرت و زمان‌شناسی او دانست و گفت: شخصیت اجتماعی و سیاسی وی به گونه‌ای است که در مواقع لزوم، مواضع مورد نیاز کشور، نظام و مردم را اتخاذ کرده و در این راستا ملاحظه‌‌کاری نیز نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه افزود: موضع‌گیری شفاف و معتدلانه وی در فتنه 88 توانست زمینه‌ خاموش کردن آن را فراهم کند.

دهقان در ادامه اظهارداشت: عدم ملاحظه‌کاری شخصیتی نظیر حداد عادل که دارای جایگاه و سرمایه فرهنگی و سیاسی در کشور است یکی از ویژگی‌های مثبت او بوده که بنده این‌ها را در کمتر افرادی دیده‌ام.

وی در ادامه افزود: هماهنگی فکری و ذهنی حداد عادل با مواضع رهبر معظم انقلاب، وی را به عنوان یک شخصیت فرهنگی بصیر و کم‌نظیر تبدیل کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان‌کرد: بنده حداد عادل را به عنوان یک شخصیت سیاسی و فرهنگی ولایت‌مدار و با بصیرت بالا و نیز انسانی اخلاقی، ادیب و قرآن‌شناس می‌شناسم و احترام ویژه‌ای برای او قائل‌ هستم.

نظر شما