شناسهٔ خبر: 38496 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رئیسه خبر داد؛

آمادگی مجلس برای مراسم تحلیف در 13 مرداد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روز ۱۳ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور دوره یازدهم اظهار داشت: از آنجا که مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب روز شنبه 12 مرداد ماه خواهد بود، مراسم تحلیف نیز بلافاصله پس از آن برگزار خواهد شد بنابراین هیئت رئیسه مجلس آمادگی دارد تا روز 13 مرداد ماه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب را در صحن بهارستان برگزار کند.

وی ادامه داد: طبق روال عادی همه جلسات تحلیف مراسم و میهمانانی خواهد داشت که مجلس بر این اساس برنامه‌هایی را برای آن روز ترتیب داده است.

پیشتر، عبدالرضا مصری دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره میهمانان احتمالی مراسم تحلیف گفته بود: احتمالا روسای قوا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان، وزرای دولت، روسای جمهور سابق و ... در این جلسه حضور خواهند داشت.

براساس اصل 121 قانون اساسی، رئیس‏ جمهور در مجلس‏ شورای اسلامی در جلسه‏‌ای که‏ با حضور رئیس‏ قوه‏ قضاییه‏ و اعضای شورای نگهبان‏ تشکیل‏ می‌شود، به‏ ترتیب‏ زیر سوگند یاد کرده و سوگندنامه‏ را امضا می‌کند.

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیج اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فدارکار نگهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.

نظر شما