شناسهٔ خبر: 38493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

موج انقلابی جدید آغاز شده است

جریان «تمرد» به سودان رسید

گروه‌های مخالف سودانی به‌منظور سرنگونی رئیس‌جمهوری این کشور از جریان «تمرد» مصر الگوبرداری می‌کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ حزب «الامه» سودان که از احزاب بزرگ مخالف عمر البشیر رئیس جمهوری سودان است به‌منظور پی‌گیری فعالیت خود برضد دولت جمع‌آوری امضا برای سرنگونی البشیر را آغاز کرده است.

هم اکنون اعضای حزب الامه سودان و دیگر فعالان مخالف عمر البشیر در حال جمع‌آوری امضا برای خلع صلاحیت عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور با الگو گرفتن از جریان تمرد در مصر هستند.

براساس آخرین اطلاعات رسیده از جریان‌های سیاسی مخالف در کشورهای تونس، بحرین و فلسطین هم اکنون در این مناطق فعالیت‌های گسترده‌ای برای جمع‌آوری امضا با هدف برکناری مقامات این کشورها از سوی گروه‌های مخالف آغاز شده است.

حزب الامه سودان به‌رهبری الصادق المهدی اعلام کرده؛ از امروز این حزب با برپایی فعالیت‌های گسترده‌ای تلاش برای جمع‌آوری امضا با هدف سرنگونی عمر البشیر را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است الصادق المهدی بعد از موفقیت احزاب مخالف مرسی رئیس در جمع‌آوری امضا برای خلع وی از قدرت، از تأسیس گروهی به‌نام "مذکره التحریر" (یادداشت آزادی) خبر داد.

از سوی دیگر عبدالجلیل الباشا یکی از رهبران حزب الامه سودان هم دیروز گفت؛ برای سرنگونی نظام عمر البشیر راهی جز جمع‌آوری امضا پیشِ‌روی خود نمی‌بینیم.

این درحالی است که عبدالرحمن صالح منشی اول حزب الامه در خارطوم گفته، امروز مراسمی در پایتخت سودان برگزار می‌شود و فعالیت رسمی جمع‌آوری امضا برضد عمر البشیر را به‌صورت رسمی با حضور الصادق المهدی افتتاح خواهد کرد.

نظر شما