شناسهٔ خبر: 38491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

یک مقام رسمی مصر خبر داد:

ارتش مصر برای انجام عملیات در صحرای سینا آماده می‌شود

یک مقام رسمی نظامی مصر تأکید کرد: ارتش مصر برای انجام عملیاتی بزرگ و وسیع در صحرای سینا آماده می‌شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم به نقل از معا نیوز؛ در حالی که نیروهای ارتش مصر تونل‌های قاچاق و غیرقانونی بیشتری را در مرز غزه تخریب کرده‌اند، یک مقام رسمی نظامی از آماده شدن ارتش مصر برای انجام عملیاتی بزرگ در صحرای سینا خبر داده است.

هدف اصلی از انجام این عملیات بزرگ پاک‌سازی منطقه از گروه‌های تروریستی و جنایتکار اعلام شده است. این مقام نظامی مصر افزود: هماهنگی‌ها بین ارتش مصر و اسرائیل برای آوردن تجهیزات نظامی، نیروهای پیاده و هواپیماهای جنگنده برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی در صحرای سینا ادامه دارد.

بر اساس پیمان سازش 1979 میلادی بین مصر و اسرائیل، محدودیت‌های زیادی برای استقرار نیرو در صحرای سینا وضع شده است.

سربازان ارتش مصر امروز یک‌شنبه 7 انبار مهمات را در تونلی نزدیک مرز رفح تصرف کردند. سربازان و ماشین‌های جنگی و نظامی مصر در دو هفته اخیر در مرزهای غزه مستقر شده‌اند.

ارتش مصر نیز با استفاده از ماسه تونل‌های قاچاق نزدیک مرزهای غزه را مسدود کرده است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز هشدار داد مسدود شدن این تونل‌ها موجب وقوع بحران سوخت خواهد شد و تأثیر منفی بر بیمارستان‌های غزه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز تأکید کرد: میزان ذخیره سوخت بیمارستان‌های غزه به کمتر از 20 درصد رسیده است. بیمارستان‌ها با استفاده از ژنراتورهای کوچک‌تر قصد دارند میزان مصرف سوخت را کاهش دهند.

وی افزود: دولت حماس از کشورهای عربی، اسلامی و جامعه بین المللی و همین طور سازمان بهداشت جهانی درخواست کمک کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما