شناسهٔ خبر: 38488 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محورهای مهم سخنرانی رئیس جمهور در صداوسیما

احمدی نژاد: عدالت یک شعار سیاسی نیست

همایش تقدیر از احمدی نژاد در صداوسیما احمدی نژاد گفت: عدالت یک شعار سیاسی نیست که یک حزبی آن را به عنوان تابلو بالای در نصب کند، عدالت یک حقیقت است، تنها راه است و جز این راهی وجود ندارد، باید عدالت محور همه تصمیم‌ها و تمام برنامه‌ها باشد

گزارش تصویری

 

همایش تقدیر از احمدی نژاد در صداوسیمابه گزارش «نماینده» به نقل از فارس، محورهای مهم سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در همایش «نکوداشت هشت سال تلاش جهادی؛ تجلیل از رئیس جمهور و دولت خدمتگزار» که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد در ادامه می آید:

- به صورت معمول در نگاه به یک دولت تک تک اقدامات ارزیابی می‌شود و کمتر اتفاق می‌افتد که مجموع اقدامات گسترده هشت سال در یک چارچوب نظری و مبنای روشن تحلیل شود.

- ما به دنبال یک تحول عظیم و حکومت آرمانی هستیم، چرا که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی منهای آرمان‌های بلند الهی و انسانی بی‌معناست و در غیر این صورت دیگر تقدس و تفاوتی نداشته و ارزش فداکاری هم ندارد.

- ملت ایران زمانی جهان را مدیریت می کرد و تجربه مدیریت جهانی را دارد، هر جای دنیا که می‌رود آثار فرهنگی از خود بر جا می‌گذارد خاستگاه انقلاب چنین ملتی است.

- امکان ندارد ما بدون مداخله در مدیریت جهان و اصلاح مناسبات جهانی بتوانیم ایران را به جایگاه شایسته برسانیم. این نشدنی است و نمی‌گذارند.

- ما الان می‌خواهیم اقتصاد خود را درست کنیم و امکاناتش را هم داریم اما آنها یک بهانه درست می‌کنند و تحریم‌ها را به راه می‌اندازند حتی اگر تحریم هم نکنند مناسبات بین‌المللی به گونه‌ای است که هر چقدر کار کنیم بخشی از آن به جیب آنها منتقل می‌شود. آنها با مناسبات اقتصاد بین‌الملل جیب ما را خالی می‌کنند.

- عدالت یک شعار سیاسی نیست که یک حزبی آن را به عنوان تابلو بالای درب نصب کند، عدالت یک حقیقت است، تنها راه است و جز این راهی وجود ندارد، باید عدالت محور همه تصمیم‌ها و تمام برنامه‌ها باشد حتی در نگاه و توجه دولت به مردم و نقاط مختلف کشور عدالت باید حاکم باشد، البته عدالت منحصر به قوه مجریه و دولت نیست.

- چتر فراگیر ولایت یک چتر عمومی است و متعلق به هفت میلیارد انسان است و نباید محدود به عده‌ای شود که این بزرگترین جفا به اصل امامت و ولایت است.

- دولت به هیچ کس بی‌احترامی و بی‌صداقتی نکرد حتی به دشمنان خود، بنابراین خدا شاهد است اگر دشمنان بشریت از ما مشورت می‌خواستند به آنان بی‌صداقتی نمی‌کردیم. البته لزوما همه حقایق را نمی‌گفتیم.

- بهترین و پرشورترین انتخابات در این دوره برگزار شد؛ البته همه دولت‌ها محترم هستند اما طبق آمار مقایسه‌ای در دولت‌های قبلی مشارکت در روز اول نسبت به روز آخرشان کاهش داشته است در حالیکه در این دولت افزایش داشته است.

- در اقتصاد سرمایه‌داری جریان سرمایه انسانی و مادی از مناطق محروم‌تر به سمت مناطق برخوردار است و از عمومیت به سمت انحصاری شدن است و در این اقتصاد اکثریت مردم یا کارگر یا منفعل هستند و فقط عده قلیلی تصمیم می‌گیرند.

- در تمام عرصه‌های علمی ما شاهد جهش هستیم. جایگاه ما در جهان درعلوم فضایی و هسته‌ای نیز تثبیت شده و آنها نمی‌توانند کاری را انجام دهند.

- آمریکا به تنهایی نزدیک به 16 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و آن را از جیب کشورهای مختلف خرج کرده است که معادل تولید ناخالص ملی آن کشور است. ژاپن تنها 4 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد اما نزدیک به 8 هزار میلیارد دلار بدهی دارد. اما هنوز در حال فعالیت است چرا که از طریق سازوکارهای بین‌المللی مشکلات خود را به سایر کشورها منتقل می‌کند.

- همه سفرهای من به نیویورک سفرهای کاری بود و در سفرهایم به جز خیابان مسیر هتل محل اقامت تا سازمان ملل را ندیدم و کل سفر به کار و مصاحبه اختصاص داشت.

- امروز موافق و مخالف به طور جدی به موعود می‌اندیشند و درباره آن بحث می‌کنند و استکبار هم به خوبی آثار طرح این بحث را می‌داند و با آن مقابله می‌کند.

نظر شما