شناسهٔ خبر: 38187 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

سازنده فیلم «33 روز»:

تشکیل شورای مقاومت در سازمان سینمایی/ طرح موضوع خصوصی سازی فرهنگ فقط از ناآگاهان برمی آید

شورجه کارگردان فیلم «۳۳ روز» با تاکید بر لزوم حضور نهاد‌های حکومتی برای ساخت فیلم‌هایی در مورد فلسطین و لبنان گفت: بخش عمده سینما را تهیه‌کنندگان خصوصی تشکیل می‌دهند که در این کارها سرمایه‌گذاری نمی کنند پس نیازمند نهادهای دولتی هستیم.

به گزارش «نماینده» به نقل از مجلس ایران، جمال شورجه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان سینمایی با نیروهای حماس و مقاومت گفت: سازمان سینمایی روابط دوستانه‌ای با نیروهای حماس و مقاومت دارد و قرار است دو فیلم با موضوع‌های جنگ 22 روزه غزه و شیطنت‌های اسرائیل در لبنان بسازد. شورایی که در خصوص فیلم‌های مقاومت در معاونت سینمایی تشکیل شده است مسئول پیگیری کارهای این فیلم‌ها است.

وی افزود: طبق آخرین اخباری که من دارم قرار است کارگردان این دو فیلم از سینماگران سوری و لبنانی باشند و عوامل پشت دوربین و بازیگران به طور مشترک از کشورهای ایران، لبنان و سوریه انتخاب شوند

کارگردان «باشگاه سری» در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی جهان اسلام گروه‌های سلفی و وهابی به دست اسرائیل ساخته شده اند تا مسلمانان با مسلمانان سرگرم شوند و رژیم صهیونیستی فارغ از مسلمانان به کار خود بپردازد. در گوشه و کنار جهان گروه‌های فاشیستی مسلمان برخلاف نص صریح قرآن «الله اکبر» می‌گویند و سر می‌برند که سوژه‌های خوبی برای تولید آثار سینمایی هستند

جمال شورجه با اشاره به پرهیز بدنه سینما از پرداختن به سوژه‌هایی در مورد جهان اسلام گفت: بدنه سینمای روشنفکر زده ما  از این سوژه‌ها فراری هستند و نهادهای دولتی باید دست به تولید این نوع آثار بزنند. باتوجه به سرمایه‌گذاری نکردن تهیه‌کنندگان خصوصی در این نوع فیلم‌ها نهادهایی مانند سازمان تبلیغات، صدا و سیما، بسیج و سپاه باید در این زمینه ورود کنند. مسئله اصلی در سینما ایران این است که سینماگران دغدغه مسائل اسلامی ندارند. هنرمندان باید در مورد مسائل اصلی نظام و اسلام دغدغه‌مند شوند.

وی با تاکید بر نادرست بودن خصوصی سازی عرصه فرهنگ گفت: اخیرا زمزمه‌هایی در مورد خصوصی سازی فرهنگ شنیده می‌شود که  نشان از ناآگاهی از حیطه فرهنگ و ظرفیت‌های فرهنگ دارد. در هنرهای تجسمی از جمله سینما کارهای اسلامی کمی صورت می‌گیرد که برای برطرف شدن این مشکل نیازمند ورود دولت هستیم. امیدوارم کسانی که در انتخابات شعار می‌دادند به این شعارها عمل کنند.

کارگردان سریال «شهید بروجردی» در پایان در مورد مراحل نگارش سریال «شهید بروجردی» گفت: نگارش فیلمنامه این اثر توسط گروهی به سرپرستی محمود غلامی انجام می‌گیرد و هم اکنون گروه در حال نوشتن طرح کلی داستان است. نگارش طرح داستان قسمت‌ 15 این سریال به پایان رسیده است و گروه بعد از نگارش طرح کلی، نوشتن سیناپس و فیلمنامه را آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما