شناسهٔ خبر: 38018 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محمد رضا عارف:

شك نكنيد با دولت روحانی همكاری میكنم

عارف معاون اول دولت اصلاحات در جمع فعالان دانشجويی گفت: درباره همكاری من با دولت يازدهم هيچ شكی نداشته باشيد، چرا كه من بارها تاكيد كرده ام آماده ام آنچه در توان دارم به كار گيرم و به مجموعه دولت كمك كنم.

به گزارش مجلس ایران به نقل از اعتماد، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با فعالان دانشجويي اظهار داشت: فضاي اميد در كشور جان گرفته است و در اين چند روزي كه مردم شادي مي كردند و به خيابان ها آمده بودند، هيچ كس شعار مرگ بر ديگري نداد كه اين خيلي ارزشمند است.

همچنين جمعي از فعالان زن اصلاح طلب با محمدرضا عارف ديدار و از وي براي رفتار و عملكردش در عرصه انتخابات و پايه گذاري حركتي اخلاقي در سياست تقدير و تشكر كردند. عارف در اين ديدار با تشريح فضاي فعاليت خود در زمان انتخابات رياست جمهوري گفت: ما در حالي آغاز به كار كرديم كه فضاي دانشگاه ها امنيتي و در بي انگيزگي كامل بود اما در عين حال من در همين فضاها از شخصيت مهندس موسوي و كروبي و رابطه آنها با امام (ره) صحبت كردم. معاون اول دولت اصلاحات در ادامه تاكيد كرد: همه بايد به آقاي روحاني كمك كنند و البته اگر هر كسي به جز آقاي روحاني هم بود، بايد كمك مي كرديم. رييس جمهور نبايد احساس كند كه افراد به او تحميل مي شوند.

بر اساس اين گزارش، در اين ديدار فائزه هاشمي از حركت اخلاقي محمدرضا عارف تشكر كرد و خطاب به وي گفت: در جبهه اصولگرايان هميشه بر اصول تاكيد مي شود اما ديديم كه آنها از خودگذشتگي نداشتند بنابراين اقدامي كه شما انجام داديد فقط از بزرگان سر مي زند و در پس اين اقدام، نتيجه يي كه حاصل شد ملت را شاد كرد.

در ادامه جلسه معصومه ابتكار، فعال سياسي و عضو سابق شوراي شهر تهران اظهار كرد: برخي سياستمداران، قدرت طلب و فرصت طلب هستند، به قيمتي كه حتي حاضرند آبروي شان برود اما از قدرت چشم پوشي نكنند اما اقدام شما الگوي ماندگار فضيلت اخلاقي بود تا ان شاءالله براي ديگران درس شود. شهربانو اماني، نماينده پيشين مجلس نيز اظهار كرد: شما از گفتمان اصلاح طلبي در صدا و سيما دفاع و دوستي و مروت را در كشور زنده كرديد. ان شاءالله بعد از اين دو پيروزي بزرگ - يعني پيروزي اصلاح طلبان و اعتدالگرايان در انتخابات و پيروزي تيم ملي - ان شاءالله سومين پيروزي هم نظام به عنوان عيدي در شب نيمه شعبان به ملت تقديم كند.

همچنين نرگس محمدي، از فعالان حقوق زنان نيز خطاب به عارف گفت: شما دوباره اصلاح طلبان را زنده كرديد، چراكه طي اين هشت سال و به ويژه چهار سال اخير صحبت از اين بود كه اصلاحات مرده است. در دوران اصلاحات مدنيت تكميل شد و اصلاحات در ايران هرگز از بين نخواهد رفت.

اشرف بروجردي ديگر فعال اصلاح طلب زن نيز تاكيد كرد: شما اخلاق را به سياست برگردانديد و به همه آموزش داديد كه مي شود هم اخلاق مدار و هم سياستمدار بود.

فخرالسادات محتشمي پور، فعال سياسي و همسر مصطفي تاجزاده نيز در اين جلسه از طرف خود و به نمايندگي از همسرش از عارف تشكر كرد. وي گفت: نيازي كه اكنون جامه مدني به شما دارد بيشتر از قرار گرفتن در پست هاي دولتي است. 

در اين ديدار زهرا شجاعي و سهيلاجلودارزاده هم طي سخناني از اقدام اخير عارف به عنوان حركتي ارزشمند و ماندگار در تاريخ سياسي ايران ياد كردند.

نظر شما