شناسهٔ خبر: 38016 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

پورمحمدی:

وقتی رئیس جمهور نقد می شود چرا رؤسای قوای دیگر نقد نشوند

پورمحمدی پورمحمدی گفت: آقای احمدی‌نژاد به بدترین شکل مورد انتقاد و بی‌حرمتی قرار گرفته و بسیاری از این موارد هم ناروا بود اما یک اتفاق مثبت افتاد و آن اینکه «رئیس‌جمهور را به راحتی می‌توان نقد کرد.»

به گزارش مجلس ایران به نقل از ایزان، حجت‌الاســـــــلام مصطفی پورمحمــدی رئیس ســـازمان بازرسی کل کشور در نشست با فعالان فضای مجازي درباره وجود محدودیت‌های بی‌جهت و برخورد نامناسب با وبلاگ‌نویسان گفته این امواج و قبض و بسط‌های اجتماعی، ناشی از افراط و تفریط‌هاست و موج‌های شدیدی پیدا می‌کند؛ مثلاً باید فکر کنیم که ما تندروهای حزب‌اللهی چه کردیم که ناگهان در آستانه انتخابات ظرف یک هفته فضای سیاسی (در گرایش مردم به کاندیداها) تغییر می‌کند. مگر می‌شود چنین تغییری به همین راحتی اتفاق بیفتد. شاید خیلی‌ها از روی یک توهم، فعالیتی از خود نشان دادند و شاید اصلاً خواسته آن‌ها هم محقق نشود اما این نوع اتفاقات و قبض و بسط‌های تند و شدید که در جامعه اتفاق می‌افتد ناشی از همین افراط و تفریط‌هاست.
پورمحمدی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد به بدترین شکل مورد انتقاد و بی‌حرمتی قرار گرفته و بسیاری از این موارد هم ناروا بود اما یک اتفاق مثبت افتاد و آن اینکه «رئیس‌جمهور را به راحتی می‌توان نقد کرد.» پس در این فضا چنین نکته مثبتی به وجود آمد و فضا برای انتقاد از رئیس‌جمهور باز شد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اظهارات محمد رحمانی نویسنده وبلاگ امت حزب الله که گفت «پس انتقاد از رئیس قوه قضائیه چه می‌شود؟!» اظهار کرد: بنابراین می‌توان من را هم به عنوان پورمحمدی رئیس این سازمان نقد کرد. وقتی رئیس‌جمهور نقد می‌شود چرا پورمحمدی نقد نشود. وقتی رئیس قوه مجریه نقد می‌شود چرا رؤسای قوای دیگر نقد نشوند.
وی باز هم در جواب به اظهارات فعالان فضای مجازی که گفتند «چرا فضا برای نقد رؤسای قوای دیگر باز نیست» گفت: ما داریم گام به گام جلو می‌رویم. البته اگر تندروی نکنیم، این موضوع در جای خودش محقق می‌شود و بدون تنش می‌توانیم این مرزها را پشت سر بگذاریم و تحمل‌پذیری مسئولان هم بالا برود.

نظر شما