شناسهٔ خبر: 37925 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

چرا خاتمی حاضر نيست به منتخب مردم تبريک بگويد؟

خاتمی حمایت اجباری اصلاح طلبان از روحانی پس از آن صورت گرفت که در نظر سنجی ها معلوم شد عارف بیش از هفت درصد رأی ندارد، حال اصلاح طلبان منت روغن ریخته ای که نذر امام زاده کرده اند را سر چه کسی می گذارند؟

به گزارش مجلس ایران، روزنامه کیهان امروز طی مطلبی به این موضوع پرداخت که چرا خاتمي حاضر نيست به منتخب مردم تبريک بگويد؟

با سپري شدن پنج روز از اعلام نتيجه نهايي انتخابات رياست‌جمهوري و پيروزی حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، دبيرکل و رئيس‌شوراي مرکزي مجمع روحانيون دراين‌باره سکوت کرده و حاضر نيستند پيام تبريک خطاب به رئيس‌جمهور منتخب صادر کنند.


موسوي خوئيني‌ها پيش از انتخابات علنا خواستار تحريم اين جشن‌ ملي شد و سکوت او طبيعي است اما خاتمي که از عارف حمايت مي‌کرد، سرانجام مجبور شده بود به اعتبار آراي پايين نامزد اصلاح‌طلبان در نظرسنجي‌ها و با توصيه مشاوران خود از روحاني اعلام حمايت کند. با اين حال اکنون که پنج روز از اعلام نتيجه انتخابات مي‌گذرد، محمد خاتمي حاضر نشده پيروزي حسن روحاني را به وي تبريک بگويد. اين در حالي است که همه رقباي انتخاباتي روحاني، پيروزي وي در انتخابات و جلب اعتماد اکثريت مردم را تبريک گفتند. گفتنی است خاتمي ديروز در پيامي درگذشت جليل شهناز از اساتيد موسيقي را تسليت گفت.
 

به عقیده برخی، تردید خاتمی در تبریک به روحاني مربوط است به اولين کنفرانس مطبوعاتي رئیس جمهور منتخب و صحبت های روحانی مبنی بر این که او رئيس‌جمهور همه ملت است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص.

نظر شما