شناسهٔ خبر: 37863 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

توصیه عارف به روحانی: از احمدی نژاد در جایگاه مشاور عالی استفاده شود

عارف محمدرضا عارف گفت: حتماً به روحانی توصیه می‌کنم از احمدی نژاد در جایگاه مشاور عالی استفاده کند و علاوه بر این به آقای روحانی توصیه دیگرم این است که از تمام مدیران ارشد نظام در جایگاه خودشان استفاده کنند.

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم، ماهنامه مدیریت ارتباطات در شماره جدید خود گفت‌وگویی را با محمدرضا عارف کاندیدای انصرافی یازدهمین دوره ریاست جمهوری داشته که هفته آینده بر روی ویترین گیشه‌های روزنامه فروشی قابل رویت خواهد بود.

امیر عباس تقی‌پور مدیر مسئول این نشریه درباره نحوه حضور و روال کاندید شدن عارف پرسیده که او هم در جواب گفت: در ابتدا برای شرکت در انتخابات و نه کاندیدا شدن، اعلام حضور کردم، گفتم من در انتخابات شرکت می‌کنم؛ بنای من بر این بود که با این کار، با تندروی‌هایی که در بخشی از جریان اصلاحات وجود داشت و عده‌ای دنبال تحریم انتخابات بودند مخالفت کنم.

وی ادامه داد: برچسب‌هایی هم به من زده شد، اصلاً جواب ندادم از جمله اینکه گفتند عارف زود اعلام کاندیداتوری کرده، جواب ندادم . گفتند اصلاح‌طلب بدلی است جواب ندادم.

او معتقد است هرچه پشت او گفتند را با نگاهی که به آینده داشته، جواب نداده است و این کار را با آگاهی کامل انجام داده است.

عارف درباره صفت بدلی هم که به او داده‌اند گفته است: بدلی به من نمی‌چسبید، من شخصیت دوم دولت اصلاح‌طلبان بودم. مسیر خودمان را جلو رفتیم و رایزنی‌هایی کردیم و خوشبختانه اولین گام را برداشتیم و موفق شدیم پرونده تحریم انتخابات ریاست جمهوری را در ماه‌های آبان و آذر 91 ببندیم.

عارف عنوان کرد: گفتیم مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم؛ روند کند اما امیدوار کننده بود.

او یادآور شد: خط قرمز را از اول ترسیم کردیم. گفتیم خط قرمز ما ارزش‌ها، آرمان‌ها و قانون اساسی است. برای اینکه همه چیز روشن و شفاف باشد که چه کار می‌کنیم، گفتیم به غیر از این خطوط قرمز، درباره همه چیز چالش و بحث می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخلاف رئیس جمهور نشدن، خوشحال به نظر می‌رسید و دلیل این چیست؟، گفت: دلیلش روشن است؛ به دلیل اینکه من می‌خواستم طوری حرکت کنم تا برای نظام و مردم مسأله ایجاد نکنم. بسیار کار خطرناکی بود که در عین بیان مطالبات، مشکلات و گرفتاری‌های مردم، خدای ناکرده دردسرساز نشوم و از خطوط قرمز اعتقادی‌ام عبور نکنم. بسیار کار سختی است. برای من امنیت ملی، منافع ملی و همگرایی اصل بود.

عارف درباره پست احتمالی احمدی نژاد در دولتش یادآور شده است: من فکر می‌کنم رؤسای جمهور گذشته به هیچ وجه نباید هیچ پست اجرایی بگیرند اما در جایگاه مشاور عالی باید از همه رؤسای جمهور، استفاده شود.

او ادامه داد: حتماً به روحانی توصیه می‌کنم از او در جایگاه مشاور عالی استفاده کند و علاوه بر این به آقای روحانی توصیه می‌کنم از تمام مدیران ارشد نظام در جایگاه خودشان استفاده کنند.

عارف گفت: حالا هرکسی یک ظرفیتی دارد؛ ما باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم استفاده کنیم جز این باشد، به نتیجه نمی‌رسیم. تجربه 8 ساله اصولگرایان نشان داد و من بارها در مناظرات هم اشاره کردم که یک دست شدن کشور، جواب نمی‌دهد. حتی اگر اصلاح‌طلبان هم باشند همین است و جواب نمی‌دهد.

نظر شما