شناسهٔ خبر: 37850 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

نطق حدادعادل در جلسه امروز مجلس:

زمستان فتنه گذشت و روسیاهی به ذغال ماند/ مقابله با اشرافیت و میدان ندادن به معاندان را از رئیس جمهور انتظار داریم

حدادعادل حدادعادل امروز در نطقی، مطالبی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد.

به‌ گزارش مجلس ایران به نقل از فارس، ‌غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز، اظهار داشت: ‌به فضل الهی انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شکوه ملت پای صندوق‌های رای برگزار شد.

وی افزود: مردم با پاسخ پرشور خود به دعوت مقام معظم رهبری حماسه سیاسی را خلق کردند و با تحکیم رابطه ملت و نظام، به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی افزودند.

این رقیب انتخاباتی روحانی ضمن تبریک به ملت ایران به خاطر خلق حماسه و تبریک به حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان پیروز میدان که توانست اعتماد مردم را کسب کند، گفت: انتخابات به خوبی برگزار شد و از نظم و انضباط بالایی برخوردار بود.

حدادعادل افزود: ملت ایران با هوشمندی و بصیرت در انتخابات شرکت کردند و این حضور ناشی از شور و آزادی و سلامت انتخابات مبشر مردم‌سالاری دینی است.

وی ادامه داد: مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات نشان داد مردم به نظام اسلامی اعتماد دارند و به سخن مقام معظم رهبری که پس از انتخابات 88 فرمودند جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست، معتقدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این انتخابات با همان شورای نگهبان، دولت و مجری انتخابات 88 برگزار شد؛ تعداد آرایی که سبب شد این انتخابات به مرحله دوم نرود 350 هزار رای از مجموعه بیش از 36 میلیون رای بود.

حدادعادل با بیان اینکه این همان نظامی است که به دلیل اختلاف 11 میلیونی انتخابات 88 از سوی فتنه‌گران متهم به تقلب شد، افزود: این بار نیز ملت با پاسخ به فتنه‌گران از امانت‌داری نظام دفاع کردند و زمستان فتنه 88 گذشت اما روسیاهی به ذغال ماند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم آقای روحانی در خدمت مردم بزرگوار ایران موفق باشد و همانطور که در شعارهای انتخاباتی خود اعلام کرد، مستقل و معتدل بماند و به عقلانیت جامه عمل بپوشاند و با گسترش امنیت و آرامش در حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی موفق باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ملت از رئیس جمهور منتخب انتظار دارد، پاسدار استقلال کشور، انقلاب اسلامی و پیرو ولایت فقیه باشد و با استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماسی در مذاکره با بیگانگان حافظ منافع و مصالح ملی کشور باشد.

حدادعادل افزود: ما نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون اصولگرایان آمادگی هر گونه همکاری و تعامل مجلس با دولت آینده را اعلام می‌کنیم و امیدواریم آقای روحانی که سابقه 5 دوره نمایندگی مجلس را دارد، بتواند سازوکار مناسبی برای این تعامل بوجود آورد.

وی تاکید کرد: با نگاهی به گذشته، رئیس جمهور منتخب و محترم را به مقابله با اشرافیت، تجمل‌گرایی و وادادگی فرهنگی دعوت می‌کنیم و انتظار داریم تا مراقب باشد در دولتش به مخالفان دینی و معاندان میدان عمل داده نشود؛ همچنین نظریه‌پردازان علیه انقلاب اسلامی میدان‌دار و میان‌دار نگردند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: ما انتظار داریم رئیس جمهور منتخب بر طبل تضاد، اختلاف و ستیزه نکوبد و در پی تأمین وحدت قوا باشد و در جهت تقویت وحدت میان گروه‌ها و قشرهای ملت بکوشد.

حدادعادل افزود: ما انتظار داریم با مفاسد اقتصادی مبارزه‌ای جدی و بی‌امان داشته باشد و در انتخاب وزیران و همکاران، خود را به یک جریان خاص محدود نسازد و کسانی را که انتخاب کند که به مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقاد داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم رئیس جمهور منتخب پاسدار دین و اعتقادات مردم و ارزش‌های فرهنگ انقلاب اسلامی باشد؛ همه نمایندگان مجلس امیدوارند در دولت آقای روحانی امید در جامعه و تدبیر در رفتار دولت حکم‌فرما شود و فصل جدیدی در انقلاب و جمهوری اسلامی پدید آید.

نماینده تهران در مجلس در پایان خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم اظهار داشت: اطمینان داشته باشید که در این مسیر ما با شما همدل‌، همراه و همفکر خواهیم شد.

نظر شما