شناسهٔ خبر: 37835 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حضور مردم؛ مهمترین مسئله نظام

چرا «جبهه انقلاب» در انتخابات پیروز شد؟

انتخابات گوشه گیری از مشارکت سیاسی به معنای نا امیدی از نظام حاکم است و این زمانی معنا پیدا می کند که این مشارکت نکردن طیف گسترده ای از آحاد مردم را در برگیرد اما زمانی که این کناره گیری بسیار کم و محدود باشد نشان دهنده این است که نظام حاکم توانسته سلیقه و انتظارات مردم را تامین کند.

مجلس ایران- مریم شمسایی؛ حضور گسترده مردم در انتخابات مهر تایید بر نظام، موجب اقتدارنظام، عزت نظام و خلق حماسه ای دیگر در زمینه سیاسی است، اما این امر مسلماً برای جبهه سلطه جهانی مطلوب نیست، لذا رسانه های استکبار جهانی بالخصوص غرب از چند ماه گذشته در تلاش بودند با ایجاد فضای رسانه ای، ایجاد شائبه و جهت دادن به افکار عمومی مردم را تشویق به تحریم انتخابات کنند و از این راه به مشروعیت و اعتبار نظام خدشه وارد کنند.

مهمترین راهبرد اپوزیسیون در چند سال اخیر، تکیه بر تحریم های اقتصادی غرب و آمریکا به بهانه هسته ای شدن ایران و از طریق آن فشار اقتصادی به مردم و در نهایت تحریم انتخابات از سوی مردم بوده است. پر رنگ جلوه دادن نقش و دخالت سپاه و بسیج در انتخابات، سعی در ایجاد بی اعتمادی عمومی، بزرگنمایی وجود اختلاف بین نهاد های داخلی کشور از دیگر راهبرد های جبهه جهانی سلطه برای تحریم انتخابات از سوی مردم بوده است،  و صد البته هم صدایی طیف محدودی از سیاستمداران داخلی با آنها که سعی بر این داشتند مردم را ترغیب به تحریم انتخابات ریاست جمهوری کنند، البته تمامی این تلاش ها نشانگر این موضوع است که آنان از هوشیاری مردم و نظام هراس دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند: انتخابات در ایران مظهر حماسه سیاسی است. انتخابات مظهر اقتدار سیاسی و آبروی نظام است. مظهر اراده ملی و نماد مردمسالاری اسلامی است. ما که مسئله مردمسالاری اسلامی را در مقابل دموکراسی لیبرال غربی مطرح کردیم، مظهر مردمسالاری اسلامی همین حضور مردم در انتخابات است. به خاطر اهمیت انتخابات، دشمنان مردم ایران همیشه سعی کرده‌اند که انتخابات را از شور و هیجان بیندازند. برنامه ریزی کردند که مردم را از حضور پای صندوق های رای بازدارند و آنها را دلسرد و ناامید کنند. (01/01/1392)

رهبر انقلاب اسلامی به کرات تاکید کرده اند که مسئله اول مشارکت پر شور مردم در انتخابات است و حضور مردم پای صندوق های رای گیری می تواند تهدیدات دشمنان را خنثی کرده و امنیت، استقلال و عزت کشور را رقم بزند. ولی فقیه همچنین در گفتگو با خبرنگاران صدا و سیما پس از شرکت در انتخابات و انداختن رای خود به صندوق چنین فرمودند: ملّت عزيز ما هم با شوق و انگيزه وارد بشوند؛ بدانند كه سرنوشت كشور دست آنها است، و سعادت اين ملّت بستگى دارد به انتخاب آنها؛ هم به اينكه فرد شايسته را انتخاب كنند، هم به اينكه اصلاً وارد مرحلهى انتخاب بشوند؛ خود اين ورود در مرحلهى انتخاب، تأثير دارد در سعادت كشور.

مراجع دینی و مسولان نظام نیز مردم را دعوت به حضور همه جانبه در انتخابات  کردند که انتخابات وظیفه شرعی است و مردم می توانند با حضور در انتخابات رهبری را خشنود و تکلیف دینی خود را ادا کنند.

گوشه گیری از مشارکت سیاسی بالخصوص حضور در انتخابات به معنای نا امیدی از نظام حاکم است و این زمانی معنا پیدا می کند که این مشارکت نکردن طیف گسترده ای از آحاد مردم را در برگیرد اما زمانی که این کناره گیری بسیار کم و محدود باشد نشان دهنده این است که نظام حاکم توانسته سلیقه و انتظارات مردم را تامین کند. خاطره تلخ اتفاقات فتنه سال 88 و جنگ نرمی که غرب علیه ایران به راه انداخته بود موجب نگرانی بسیاری از دلسوزان نظام و مردم بود که شاید این عوام فریبی باعث کاهش مشارکت مردمی در انتخابات شود.

انتخابات

اما مردم بصیر و دانای ایران اسلامی با درک این موضوع که استکبار بیش از هر زمان دیگری برای این انقلاب دسیسه چینی کرده است با خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه بار دیگر با رهبر و انقلاب اسلامی که حاصل خون شهدا ست تجدید میثاق کردند.

مردم انقلابی ما کاملا دریافتند که مردم سالاری دینی با حضور مردم است که معنا پیدا می کند وحضور در انتخابات، منافع مستقیم آن به مردم باز می گردد و می تواند قدرت نرم و  قدرت چانه زنی ایران را در جهان افزایش داده و معادلات غرب را بر هم زند.

اما در روز جمعه 24 خرداد ماه، مردم با لبیک گفتن به دعوت مقام معظم رهبری در رای گیری حضور چشمگیری پیدا کردند، بطوری که رسانه های بیگانه اذعان داشتند که امروز شاهد صفوف به هم پیوسته و طولانی مردم ایران پای صندوق های رای هستیم. در پایان امید است که مسئولان و دولتمردان بعدی خود را در برابر این پشتیبانی و حضور حماسی مردم مسئول بداند و از هر گونه جدال های سیاسی بپرهیزند و خدمت به مردم را سر لوحه ای تمام امور خود قرار دهند و در آخر پروردگار را سپاس می گوییم بخاطر داشتن مردمی این چنین حماسه ساز.

نظر شما