شناسهٔ خبر: 37796 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حسن روحانی پیروز مطلق انتخابات شد

اصولگرایان کلید پاستور را تقدیم کارگزاران کردند

روحانی با پایان یافتن شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حجه الاسلام حسن روحانی با کسب اکثریت آرا به عنوان هفتمین رئیس جمهور اسلامی ایران برگزیده شد.

به گزارش مجلس ایران، پرونده انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با درس های فراوان بسته شد و مردم حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را با 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای (50.7 % آرا) به عنوان هفتمین رئیس جمهور اسلامی ایران برگزیدند.

روحانی

حسن روحانی که به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عرصه آمده بود پس از اجماع با اصلاح طلبان توانست فاصله قابل ملاحظه ای را با اصولگرایان متشتت پیدا کند و در نهایت نیز قوه مجریه را حداقل برای چهار سال از دست اصولگرایان خارج کرد.

 

باید اذعان کرد که روحانی در دوره تبلیغات و مناظره ها نه تنها چیزی بیشتر از رقبا نداشت بلکه در بسیاری از حوزه ها و برنامه های تبلیغاتی، سایرین با دست پر تری به عرصه آمده بودند اما نتیجه این بود که پیروزی در این میدان، به نطق آتشین و برنامه و غلبه در مناظره نیست، کلید پیروزی در شناخت صحیح شرایط و انتخاب تاکتیک های خوب رقابت است.

 

امروز روزی است که اصولگرایان باید ضمن تبریک به حسن روحانی و یاری و حمایت او، در قبال اشتباهاتی که در این دوره داشته اند به مردم و نظام پاسخگو باشند. اصولگرایان باید پاسخ دهند که چرا فردی را در میان خود جای دادند و با او ائتلاف کردند که علیرغم اطلاع از نداشتن رای، به توصیه هاشمی رفسنجانی تا آخر در صحنه ماند و به شکست اصولگرایان کمک کرد. اصولگرایان و برخی از بزرگان باید پاسخگو باشند که چرا اجازه ندادند دو چهره اصلی اصولگرای حاضر در صحنه به ائتلاف برسند، تا مردم دچار دلزدگی از این وضعیت نامناسب اصولگرایان نشوند و رقیب را انتخاب نکنند. 

 

اصولگرایان باید همچنان که با خود خلوت می کنند و درباره هشت سال گذشته خوب فکر می کنند همانند گذشته با حضور فعال در صحنه، مرزبانانی برای تداوم عزت و پیشرفت در مسیر عدالت باشند. مبادا که باز هم با کم کاری های مان صدای چرخ دنده و له شدن ها را بشنویم. مبادا که عده ای شکست تعدادی اصولگرا را به حساب شکست گفتمان مردمی بودن و ساده زیستی و عدالت محوری بگذارند. آینده نشان خواهد داد که معنای رای امروز پشت کردن به گفتمان ساده زیستی و پرهیز از اشرافیت نیست. رای امروز به هر دلیلی که به حساب روحانی ریخته شده باشد مورد احترام همه و موجب افتخار جمهوری اسلامی و سندی بر تحقق حماسه سیاسی مورد نظر ولی مان است.

 

از امروز حسن روحانی رئیس جمهور همه است و یقینا تا وقتی حافظ کیان و عزت نظام اسلامی باشد و پشت سر رهبر عزیزمان حرکت کند حمایت همه را باید به همراه داشته باشد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۳-۲۶ ۰۷:۵۵قاسم 0 2

    یعنی ولایتی همینقدر نفهمید هاشمی خیرخواه اصولگراها نیست که به حرفش گوش داد؟
                                

نظر شما