شناسهٔ خبر: 37686 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حداد عادل در مسجد طوبی تبریز:

استقلال خود را به فشار اقتصادی دشمن نمی‌فروشیم

سفر حدادعادل به تبریز و ارومیه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: ما از آرمان‌های امام ، رهبری و شهدا جدا نخواهیم شد و استقلال خود را به فشارهای اقتصادی دشمنان نمی‌فروشیم.

گزارش تصویری

 

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مسجد طوبی شهر تبریز در سخنانی گفت: انتخابات 24 خرداد فرصتی برای ملت ایران است تا در پای صندوق‌های رای حضور یابند و فرصتی نیز برای خلق حماسه سیاسی است.

وی ادامه داد: ملت ایران و مردم آذربایجان با حضور در این عرصه مهم هم از حق تعیین سرنوشت کشورشان استفاده و هم به تکلیف‌شان عمل می‌کند و از طرفی نیز حماسه سیاسی را خلق خواهند کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: دشمنان همواره در پی آن هستند که در ایران بحران سیاسی و اقتصادی ایجاد کنند. آنها پس از آن که در جنگ هشت ساله نتوانستند بر اراده ملت غلبه کنند و انقلاب عظمت خود را با رشادت‌های مردان خدا حفظ کرد، از این کشور و نظام ناامید شده‌اند.

حداد عادل ادامه داد: دشمنان اسم این تحریم‌ها را فلج کننده نامگذاری کرده‌اند و فکر می‌کنند که با فشار اقتصادی بحران اقتصادی درست کنند و پس از آن بحران اجتماعی و سرانجام نیز بحران سیاسی ایجاد کنند. اما تاکنون موفق نشده‌اند.

وی تاکید کرد: یک جلد از کتاب "حماسه سیاسی" انتخابات است که لازمه آن ملت ایران هستند. بنده عنوان دولت خود را تقوا و تدبیر نامیده‌ام . بنده معتقدم که ملاک جمهوری اسلامی تقوا است. در کشور ما هیچ تفاوتی بین اسلام ، اقوام و مذاهب مختلف وجود ندارد. همه ما برادر هستیم و در سایه اسلام زندگی می‌کنیم که وحدت ما الهی و قرآنی است.

حداد عادل در بخشی دیگر از سخنانش افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس همه اقشار و اقوام کشور حماسه بزرگی خلق کردند، امروز نیز باید همانطور باشد و با حفظ زبان‌های مادری و زبان فارسی وحدت خود را در پناه اسلام حفظ کرده و از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: مبادا اختلاف در زبان فارسی و آذری موجب اختلاف در بین اقوام فارس و ترک شود. رهبری فرمودند  که آذربایجان سر ایران است. از آذربایجان اساتید بزرگی مانند علامه طباطبائی و علامه جعفری برخاسته است که نشان دهنده توجه به فرهنگ در این خطه از کشور است .

وی در همین زمینه افزود: بنده افتخار شاگردی استاد روزبه زنجانی را داشته‌ام که به جرات می‌گویم که هرچه دارم از این استاد است.

حداد عادل افزود: بنده به زبان ترکی احترام می‌گذارم و همیشه مایلم که زبان ترکی را بیاموزم تا بهتر بتوانم با هموطنانم ارتباط برقرار کنم. زبان ترکی زبان مادری رهبر انقلاب نیز است و ایشان به این زبان علاقه دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در این زمینه اظهار داشت: وقتی به محضر ایشان می‌رسم همواره می‌بینم که ایشان اشعاری حیدر بابا را می‌خوانند. بنده معانی اشعار حیدربابا را از ایشان آموخته‌ام .

وی در ادامه گفت: بنده به اندازه‌ای به زبان ترکی علاقه‌مندم که گاهی که اشعار وفایی را که می‌شنوم، آن را حفظ کرده و از آن لذت می‌برم.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: استاد شهریار همانطور که به شعر  ترکی شعر درجه اول می‌گفت، به زبان فارسی هم اینگونه اطلاق می‌کرد و معتقد بود شعر فارسی هم درجه اول است. شهریار افتخار ایران و تبریز است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از سخنانش به برخی از شاخص‌های خطه آذربایجان اشاره کرد و گفت: آذربایجان با داشتن بزرگانی مانند ستارخان و باقرخان و همین طور شهید خیابانی باید به آنها افتخار کند. آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و همینطور مشروطیت پیشتاز بوده است .

وی ادامه داد: آذربایجان در جنگ تحمیلی دین خود را به میهن اسلامی ادا کرده است که انشاء الله در انتخابات روز 24 خرداد هم به خلق حماسه سیاسی موفق خواهد شد.ما باور داریم که آذربایجان بیدار و همواره حامی انقلاب است.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز دشمن پس از جنگ تحمیلی، تحریم تحمیلی را برای ما در نظر گرفته گفت: ما باید با مدیریت دولت و حمایت ملت، این تحریم را تحمیلی را پشت سر بگذاریم. همانطور که توانستیم جنگ را به فرصت تبدیل کنیم، باید تحریم را هم به فرصتی برای حمایت از تولید ملی، کاهش اتکای اقتصاد به نفت و جهاد اقتصادی تبدیل کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در این زمینه افزود: دولت و ملت همواره تلاش می‌کند که به اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی دست یابد و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

وی ادامه داد: ما باید با تقوا و تدبیر و وحدت و همت دست به دست هم دهیم و آنچه را که دشمن خواسته برای ما ایجاد کند، در برابر آن حماسه ایجاد کنیم و بگوییم که ما حاضر نیستیم که انقلاب خود را با وعده های رفاه شما کنار بگذاریم.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: ما از آرمان‌های امام ، رهبری و شهدا جدا نخواهیم شد و استقلال خود را به فشارهای اقتصادی دشمنان نمی‌فروشیم. امروز به لطف خدا کشور ما در میان کشورهای منطقه امنیت و پیشرفت بیشتری در همه رشته‌ها دارد که ما باید آن را حفظ کرده و قدر آن را بدانیم.

در ادامه حداد عادل به سوالات مردم پاسخ داد و گفت: بنده همواره سعی می‌کنم که به وظیفه‌ام عمل کنم و همانطور که در مناظره‌ها دیدید، مسیر بنده اصولگرایی و حمایت از ولی فقیه است که امیدوارم در آینده هم بتوانم به این وظیفه خود عمل کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای مهار تورم و همینطور واگذاری اقتصاد به بازاریان چیست، گفت: بنده همانطور که در مناظره اقتصادی عرض کردم، اعتقاد اصلی دولت بنده در خصوص مهار تورم تثبیت نرخ ارز است و تا وقتی که نرخ ارز ثابت نشود، بازار آرامش نداشته و گرانی و تورم روز به روز بیشتر می‌شود. باید تلاش کنیم که نرخ ارز ثابت بماند و یا تغییر اندکی داشته باشد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: بنده معتقدم که نباید اقتصاد را به بازار و بازاری‌ها واگذار کنیم . رهبر انقلاب سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را سالها پیش تصویب و به قوای سه گانه ابلاغ  کرده‌اند. دولت باید بخش بزرگی از تصدی‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کند که قانون اصل 44 در زمان بنده و در مجلس هشتم تصویب و به دولت ابلاغ شد.

حداد عادل در سخنانش به برنامه‌های فرهنگی‌اش اشاره کرد و گفت: ازدواج آسان برای جوانان یکی از برنامه‌های فرهنگی دولت آینده بنده است . بنده معتقدم یکی از خدمات اقتصادی، اجتماعی که دولت تقوا و تدبیر باید انجام دهد، آسان کردن ازدواج است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: بنده برای خدمت به نظام وارد عرصه انتخابات شده‌ام و هر تصمیمی که به نفع نظام باشد و آن را تشخیص بدهم اعمال می‌کنم. بنده برای نفع شخصی و یا شهرت وارد عرصه انتخابات نشده ام، بلکه آمدنم برای نظام و مصلحت اصولگرایی بوده است.

وی با بیان اینکه این ساده‌لوحی است که کسی فکر کند مشکل ما با غرب این است که فقط چند سانتریفوژ در نیروگاه‌های اتمی باید بچرخد، گفت: دشمنان ما خودشان می‌دانند که سانتریفوژهای ما برای تولید 3 درصد اورانیوم غنی‌سازی شده فعالیت می‌کنند. آنها همواره به دنبال بهانه‌جویی از ملت ما هستند. ما در برابر دنیای سلطه هیچ راهی جز ایمان، وحدت و مقاومت نداریم که آن را در جنگ تحمیلی تجربه کردیم و نتیجه گرفتیم که در تحریم تحمیلی هم از تجربه آن استفاده خواهیم کرد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش گفت : هیچ رسانه ، مقام و فردی در ایران حق ندارد که به هیچ ایرانی، آذربایجانی و زبانی از جمله زبان آذری توهین کند. بنده خود را متعهد به این زبان می‌دانم و در آینده هم از این زبان دفاع خواهم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سخنانش به برخی برنامه‌هایش برای حمایت از ایثارگران و جانبازان اشاره کرد و گفت: قانون جامع خدمات ایثارگران و جانبازان در زمان ریاست بنده در مجلس به تصویب رسید که در آینده هم خدمات به جانبازان را دنبال خوهیم کرد .

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از عرصه‌های است که ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک می‌کند،گفت: توجه به کشاورزی برای کشور ارز آور است و در تولید و اشتغال نیز موثر خواهد بود.

حداد عادل تصریح کرد: فعال شدن مهندسان کشاورزی هزینه‌های زیادی نمی‌خواهد که باید از ظرفیت‌های این بخش در توسعه کشاورزی توجه شود. مهندسان کشاورزی می‌توانند به اقتصاد و تولید کشور کمک کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به بکارگیری مدیران با تقوا و تدبیر در دولت، گفت: بنده فکر می‌کنم که اگر تقوا باشد، با فساد اقتصادی روبرو نمی‌شویم و مدیران با شرط داشتن تقوا و تدبیر انتخاب می‌شوند. این طور نیست که فردی که تبعه کشور کانادا است، در ایران سمت مدیریت بگیرد و بعد هم به فساد اقتصادی منجر شده و معلوم نیست که نتیجه آن چه می‌شود. این بی‌تقوایی است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اقتصادی بنده این است که قصد دارم تا نظام بانکی کشور را اصلاح کنم .

حداد عادل خاطر نشان کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که کاری برخلاف وحدت اصولگرایان و کاری که به شکست آنها در عرصه انتخابات منجر شود، نخواهم کرد.

نظر شما