شناسهٔ خبر: 37623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حداد عادل و ماجرای ریش و کروات + فیلم و عکس

حداد صدای آمریکا با اختصاص برنامه هایی ویژه، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تخریب می کند. پس از تخریب دکتر قالیباف، این بار به سراغ دکتر حداد عادل رفتند و تلاش نمودند چهره ای غیر مردمی از ایشان به نمایش بگذارند. تناقض گویی یک کارشناس درباره حداد، نکته جالب این برنامه بود.

به گزارش مجلس ایران به نقل از جام، برنامه "افق" صدای آمریکا با دعوت از سه کارشناس به بررسی شخصیت و عملکرد آقای حداد عادل، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخت.

 

در این برنامه "فاطمه حقیقت جو" نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، "علی اصغر رمضان پور" معاون فرهنگی وزارت ارشاد اصلاحات و  "علی نیری" عضو سابق انجمن دانش پژوهان جوان و استاد دانشگاه از کالیفرنیا آمریکا، شخصیت آقای حداد عادل را آرام و متین و خوش برخورد معرفی کردند؛ اما از وی به دلیل تبعیتش از ولایت فقیه شدیدا انتقاد کردند.

 

 

فاطمه حقیقت جو درباره آقای حداد عادل گفت: «به لحاظ شخصیتی آقای حداد عادل خوش برخورد و آرام بود. در طول چهار سالی که همکار ایشان [در مجلس ششم] بودم جز یک مورد ندیدم که ایشان عصبانی شود.»

البته وی در ادامه برای تخریب آقای حداد عادل، نمایندگی ایشان را در مجلس ششم زیر سؤال برد و بدون ارائه هیچ دلیل ایشان را نماینده مردم ندانست. وی در ادامه تخریب هایش مدعی شد: «حقوق مردم و حقوق بشر برای آقای حداد عادل اهمیتی ندارد.»

 

 

علی اصغر رمضان پور نیز از این حربه استفاده کرد و ابتدا از آقای حداد عادل از لحاظ اخلاقی تعریف و تمجید کرد؛ ولی در ادامه بدون اشاره به این که ایشان دکترای فلسفه دارند و در دانشگاه تهران استاد فلسفه کانت هستند، گفت: «مشکل آقای حداد رشته تحصیلی اش بود؛ چون رشته اصلی ایشان فلسفه نبود و به همین دلیل ترجمه ای از ایشان که به بازار آمد انتقادها و تردیدهای جدی به همراه داشت.» اشاره رمضان پور به ادعایی است که دکتر سروش درباره یک پایان نامه دانشجویی مطرح کرده بود و آقای دکتر حداد عادل جواب مفصلی به آن ادعا نوشتند؛ ولی رمضان پور بار دیگر این ادعا را برای تخریب دکتر حداد  مطرح کرد.

 

علی اصغر رمضان پور، دفاع حداد عادل از نظام و ایستادنش مقابل بی قانونی ها را نقطه ضعف او تلقی کرد و اظهار داشت: «یک روز پس از اعتراض عمومی[!] به انتخابات سال 88 نخستین کسی که به میدان آمد و از موضع شورای نگهبان دفاع کرد آقای حداد عادل بود.»

 

در حالی که یکی از کارهای مؤثر و اساسی دکتر حداد، تدوین کتاب های درسی بوده است، رمضان پور زحمات وی را جنایت خواند و گفت: «جنایتی که در کتاب های درسی 60 و 70 نسبت به بچه ها اتفاق افتاد، برنامه ریزی آن به دست آقای حداد بود.»[!]

 

 

اما میهمان سوم برنامه افق صدای آمریکا، علی نیری بود که سخنان متناقضش، میزان صداقت و درستی سخنان خود و دوستانش را مشخص کرد.

 

علی نیری که به عنوان عضوی از انجمن دانش پژوهان جوان با آقای حداد عادل همکاری داشته است، مدعی شد: «بعد از آن که اساسنامه انجمن دانش پژوهان جوان را نوشتیم طبق اساسنامه، رأی گیری انجام شد و در آن رأی گیری من به عنوان رئیس انتخاب شدم؛ ولی وقتی نتیجه را به آقای حداد اعلام کردیم آقای دکتر از نتیجه اظهار شگفتی کردند و گفتند "من تو را در این سمت قبول ندارم" و گفتند "نسبت به اعتقادات دینی تو خیلی مطمئن نیستم؛ چون تو ریش نداری برای من مسأله است." دوست من را که ریش داشت پذیرفت.»

 

اما علی نیری در انتهای برنامه ضمن متهم کردن آقای حداد عادل به قدرت طلبی، برخلاف سخنان قبلی اش گفت: «در انجمن دانش پژوهان جوان، فضای بسیار آزادی داشتیم به خصوص که آن زمان، قبل از دوران آقای خاتمی بود و با وجود فضای بسته ما در انجمن، فضای بازی داشتیم و آقای حداد در این زمینه دخالتی نمی کردند؛ حتی یک بار گفتند من واقعا از شعارهای زننده ای که علیه بی حجابی و کروات می دهند، متأسف هستم. به طور نمونه می گفتند یادمان باشد شخصیت هایی مانند دکتر حسابی کروات می زدند و نسبت به حجاب نظر انعطاف پذیرتری داشتند.»

 

گفتنی است سخنان این کارشناس صدای آمریکا که در یک برنامه این قدر متفاوت و متناقض سخن گفته است از پشت پرده چنین برنامه هایی برای تخریب چهره های نظام پرده بر می دارد. وی از طرفی می گوید به دلیل نداشتن ریش از سوی دکتر حداد اخراج شده است و از طرف دیگر می گوید آقای حداد انعطاف پذیر بودند و از شعارها بر ضد افراد کرواتی ناراحت بودند.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل تناقض گویی VOA درباره حدادعادل با حجم
13 MB

نظر شما