شناسهٔ خبر: 37622 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

شیخ الاسلام:

حدادعادل منطقی‌ترین و محکم‌ترین مواضع را در عرصه سیاست خارجی دارد

شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس گفت: حداد عادل قاطع‌ترین، منطقی‌ترین و محکم‌ترین مواضع در عرصه سیاست خارجی را دارد.

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم، حسین شیخ الاسلام نماینده مجلس هفتم و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس در جمع تعدادی از دانشجویان گفت: در میان مسوولینی که در خط امام و رهبری مواضع محکمی در سیاست خارجی دارند می‌توان به مواضع حدادعادل اشاره کرد که قاطع‌ترین، منطقی‌ترین و محکم‌ترین مواضع در عرصه سیاست خارجی را دارد.

وی افزود: چون حداد، چهره‌ای فرهنگی است بهتر از هر کسی مسایل موجود در عرصه سیاست خارجی در گذشته و حال که بیداری اسلامی رخ داده را درک می‌کند. زیرا مسایل همه جانبه و دارای ابعاد، سیاسی، اقتصادی، نظامی، رسانه‌ای و اطلاعاتی است؛ ولی اصلی‌ترین نوع درگیری ما با استکبار درگیری و تقابل فرهنگی است. چون آنان می‌خواهند ما را به شکل خود مبدل کنند و ما نیز بر این اعتقادیم که دنیا باید به گونه‌ای باشد که ما اکنون هستیم و اعتقاد داریم.

مشاور رئیس مجلس اضافه کرد: من با وی  به چندین سفر رفته‌ و در چندین جلسه بین‌المجالس اسلامی شرکت کرده‌ام، حداد در جلسات خیلی منطقی و با صلابت است. در یکی از جلسات بین‌المجالس اسلامی در قاهره مصر که خیلی هم سخت بود ، اعراب تلاش داشتند که  ما را به حاشیه برانند ولی مواضع قاطع و با صلابت وی موجب شد تا در متن مذاکرات و مورد توجه همه گروه‌های شرکت کننده قرار بگیریم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به عملکرد سازش‌گرایانه مجلس ششم در مقابل نظام سلطه گفت: در مجلس ششم می خواستند یک طرح سه ماده‌ای را پیشنهاد کنند که ما پروتکل الحاقی را بپذیریم که با مقاومت امثال حداد و فراکسیون اقلیت در مجلس ششم و نظر مقام معظم رهبری جناح مشارکتی‌ها موفق به این کار نشدند. اما آنچه که مهم است این بود که در مجلس هفتم ما تعلیق را شکستیم و این قدم خیلی بزرگی بود که مجلس در همراهی با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برداشتند. چون آن‌ها آماده همکاری بودند و قانون مجلس هم کمک کرد.

وی با اشاره به پیگیری مستمر حدادعادل برای حمایت از حزب الله لبنان در قضیه جنگ سی‌و سه روزه و بعد از آن حمایت از گروه‌های فلسطینی گفت: در قضیه پشتیبانی از مقاومت لبنان و فلسطین، حدادعادل، خیلی جدی بود و حتی بعد از آنکه رئیس مجلس هم نبود موضوعات را از بنده به صورت جدی پیگیری می‌کرد.

نماینده مجلس هفتم با اشاره به مواضع حدادعادل در زمان جنگ 33 روزه گفت: ملت ایران، مقام معظم رهبری، همه ارگان‌های کشور و بویژه مجلس پشتیبان مقاومت بود. جنگی بود که مقاومت در آن وارد شده و رژیم صهیونیستی این جنگ را تحمیل کرده بود. حمایت از موضع حزب‌الله خیلی تعیین کننده بود و مجلس هم نقش ویژه‌ای را بازی کرد.

شیخ‌الاسلام در ادامه گفت: مجلس با تمام توان و محکم، بعد از مقام معظم رهبری، پشت قضیه مقاومت ایستاد. ولی امرمسلمین خط دهی می‌کردند و  همه ارگان‌های مجلس با توجه به جهت‌دهی مقام معظم رهبری با تمام توان پشت سر مقاومت ایستاد بودند.

وی با اشاره به علاقه ویژه سید حسن نصرالله به حدادعادل به ذکر خاطره‌ای از یکی از این دیدارها پرداخت و گفت: هنگامی که  سید حسن نصرالله به ایران آمد، ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب، دیدارهایی نیز با سران سه قوه داشت، در یکی از سفرها هنگامی که حدادعادل رئیس مجلس بود زمینه ملاقات در منزل حداد فراهم آمد. در این سفر که شهید عماد مغنیه نیز حضور داشت، به واسطه ملاقات در منزل شرایط امنیتی خاصی ایجاد شده بود.

مشاور رئیس مجلس افزود: بنا بر موقعیت ملاقات که در منزل حداد عادل بود، حال و هوای حاکم بر ملاقات نیز تغیر یافته و  فاقد رسمیت حاکم بر جلسات رسمی کشور مانند ملاقات‌های مجلس بود. به‌ویژه که این ملاقات با چنین شخص بزرگواری بعد از پیروزی‌های جنگ 33 روزه بود و مسائل مهمی اتفاق افتاده بود. مسایلی مانند نقش ایران و حماسه حزب الله در این جنگ، شکست اسرائیل موضوع مورد بحث بود. بحث‌هایی درباره اینکه اسرائیلی‌ها برای اولین بار شکست خیلی مفتضحانه‌ای خورده‌اند مطرح بود. این علیرغم آن بود که آن‌ها همه توانایی‌شان را به کار برده بودند ولی در نهایت ملت لبنان با پشتیبانی خداوند و با نیروی حزب الله توانسته بود شکستی تاریخی را  بر آنان تحمیل کند.

شیخ‌الاسلام اضافه‌کرد: مطلبی که به درستی به یاد دارم این است که حاج رضوان که هیچ عکسی از او وجود نداشت، تمایل داشت تا با حداد و سید حسن نصرالله عکس بیندازد، حاج عماد برای اینکه عکسش در دوربین کسی باقی نماند، خود عکس می‌گرفت و عکاس نیز که تمایل داشت در عکس و کنار برادران باشد از این اقدام حاج عماد خوشحال می‌شد و این نشانی از زیرکی حاج رضوان بود، با این وجود در کنار حداد عادل عکس گرفت.

وی با اشاره به اقدامات موثر حدادعادل در عرصه سیاست خارجی گفت: یکی از کارهای مهمی که ما فرصت کردیم در زمان حداد انجام دهیم، پایه‌گذاری مجمع مجالس آسیایی بود.در حال حاضر دبیرخانه این مجمع در ایران قرار دارد و دبیرکل آن هم برای چهار سال از ایران انتخاب شد.

مشاور رئیس مجلس افزود: این کار خیلی بزرگی بود که ما توانستیم مجمع مجالس آسیایی را ایجاد کنیم، این اقدام یک کار بین سازمانی، منطقه‌ای و بین المللی وسیع را می‌طلبید. این اقدام اگر به خوبی اداره شود و ادامه یابد، آینده‌ درخشانی خواهد داشت. بزرگی این اقدام در مقیاس راه‌اندازی پارلمان اروپا و پارلمان آفریقا بود.

شیخ‌الاسلام در ادامه تأکیدکرد: با توجه به این که آسیا بزرگترین، کهن‌ترین، پرجمعیت‌ترین و از نظر اقتصادی پر ظرفیت‌ترین قاره جهان و رو به پیشرفت و رشد است. در حال گشودن جایگاه خود در عرصه‌های جهانی است. با توجه به حضور کشورهای بزرگی مثل چین، هند و از جمله روسیه که در مجمع پارلمانی آسیایی خودش را آسیایی دانسته و در آن عضویت دارد، این کار خیلی بزرگی بود که در زمان آحداد انجام شد و هنوز هم به راه روبه رشد خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه‌داد: دیگر موردی که می‌توان در زمان تصدی ریاست مجلس توسط حداد ذکر کرد، برگزاری کنفرانس فلسطین بود که مقام معظم رهبری هم در آن تشریف آوردند. مواضع حداد در کنفرانس کاملا روشن بود. مواضع وی در رابطه با منطقه و خط حضرت امام و خط مقام معظم رهبری بسیار روشن بوده و هست و هیچ شبهه و شائبه‌ای ندارد، وی خالصانه و مخلصانه تابع خط امام و مقام معظم رهبری بوده‌اند.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۱:۱۳مرتضی خاکپور 0 0

     حداد عادل  :        شجاع مرد ایران زمین .   رئیس جمهور عدالت گستر 
     امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی و امنیت فرهنگی : فقط  با  رئیس جمهور  فیلسوف عادل و دانا  ؛ جناب آقای دکتر حداد عادل امکان پذیر است  . 
    و مردم ایران فقط این یک فرصت  رای و موهبت را دارند که حکومت مطلوب زندگی شیرین  را تجربه کنند . 
    http://mkhakpour9.persianblog.ir
    
                                

نظر شما