شناسهٔ خبر: 37613 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حداد عادل در مسجد انصار الحسین:

لبخند به دشمن مشکلی را حل نمیکند

حداد نامزد انتخابات ریاست جمهوری یاد آور شد: کسانی که فکر می‌کنند با لبخند به دشمن مسئله مذاکرات هسته‌ای و اقتصاد را حل می‌کنند، اشتباه می‌کنند چرا که دیپلماسی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.

گزارش تصویری

 

به گزارش مجلس ایران به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل نامزد ریاست جمهوری یازدهم امشب در جمع طلاب و روحانیون که برای تقدیر از مواضع انقلابی وی در مناظره‌ها در مسجد انصارالحسین گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: ما در این انتخابات باید با حضور پرشکوه یک جلوه مقتدرانه‌ای از حماسه سیاسی را به دوست و دشمن در سراسر جهان نشان دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بتواند این حماسه سیاسی را ادامه داده و تقویت کند و کشور را از کشمکش‌های سیاسی دور نماید تا بتواند با مدیریت درست زمینه ساز حماسه اقتصادی شود که مقام معظم رهبری مردم را به آن دعوت کرده اند.

وی اضافه کرد: چنین کاری ممکن است و در ایران بزرگ خود با ملتی که داریم می‌توانیم حماسه سیاسی و اقتصادی ایجاد کنیم؛ در سال 91 علی رغم تحریم‌ها 53 میلیارد دلار واردات از 33 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که این تفاوت 21 میلیارد دلاری نیز به برخی موضوعات مانند واردات کالاهای تجملاتی، تشریفاتی،غیر ضروری و مصرفی  بوده که اگر وارد نشوند زندگی مردم با مشکلی مواجه نمی‌شود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه باید به سمت سبک زندگی اسلامی رفت، یاد آور شد: در واقع این مسائل رهنمودها و دیدگاه های مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور دولت آینده نباید با رهبری زاویه داشته باشد.

وی افزود: باید بر اساس گذشته اشخاص تصمیم گرفت؛ باید به این نکته توجه داشت که کدام یک از این هشت نامزد وقتی روی کار بیایند خون به دل رهبری نمی‌کنند و راه را برای اجرای دیدگاه‌های رهبری همواره خواهند کرد.

وی با تایکد بر اینکه ما می‌توانیم با عقل سیاسی و تقوا و تدبیر این کشور را اداره کنیم، یاد آور شد: برخی مشکلات را دشمنان ایجاد کرده اند اما ملت ایران، ملت قهرمان مقابله با دشمنان است و می‌توان بدون دراز کردن دست نیاز به  سوی بیگانگان پیشرفت کرد؛ ما جنگ سختی را تحمل کردیم و مردم دست از دین و قرآن خود نکشیده اند و از پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) و امام زمانشان فاصله نگرفته و از کشور و انقلاب دفاع کردند.

حداد عادل با بیان اینکه این ملت عاشورایی و حسینی در برابر آمریکا دست به علامت تسلیم بالا نبرده و دست از انقلاب نمی‌کشد، افزود: اگر بداخلاقی سیاسی نکنیم و از فتنه انگیزان فاصله گرفته و دچار فکرهای انحرافی نشویم اداره کشور دشوار نیست، اگر انضباط بر صادرات و وادرات حاکم شود، می‌توان این کشور را اداره کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس به حمایت از تولید ملی، کنترل بازار ارز، تثبیت قیمت ارز و تک نرخی کردن ارز اشاره کرد و گفت: پس از این مراحل باید دولت آینده به سراغ برنامه‌های اقتصادی برود؛ ما باید با جهاد و حماسه اقتصادی آمریکایی‌ها را مایوس کنیم.

وی در ادامه سخنان خود یاد آور شد: صحبت بنده با کاندیداها این است که اگر کسانی که فکر می‌کنند با لبخند به دشمن مسئله مذاکرات هسته‌ای و اقتصاد را حل می‌کنند، اشتباه می‌کنند چرا که دیپلماسی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.

حداد عادل با بیان اینکه اشتباهی که در تبلیغات انتخاباتی صورت می‌گیرد این است که همه دستاوردهای انقلاب به فراموشی سپرده شده و تنها از مشکلات اقتصادی صحبت می‌شود، گفت: هر گاه از فرهنگ و سیاست باید گفته شود عده‌ای فقط از فقر صحبت می‌کنند و تصورشان این است که فقط آنها می‌توانند کشور را نجات دهند.

وی با بیان اینکه نباید کاندیداها وعده‌ای دهند که نتوانند آن را عملیاتی کنند، افزود: بنده به کاندیدایی که می‌گوید 1000 سانتریفیوژ بچرخد بهتر است یا چندین هزار کارخانه، می‌گویم صحبت این نیست بلکه مسئله این است که اگر این امر پذیرفته شود در واقع زورگویی‌های آنها پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار فارس در ادامه این جلسه نشست پرسش و پاسخی نیز برگزار شد که حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف شما جلیلی و قالیباف شکل گرفته است اظهار داشت: ائتلاف جدیدی شکل نداده‌ایم .

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم درباره اینکه مواضع شما و آقای جلیلی به هم نزدیک است آیا ائتلافی را تشکیل نمی‌دهید، گفت: 34 سال است که ملت ایران همواره من را با این انقلاب دیدند، من به شما اطمینان می‌دهم هر جا ببینم حضورم به نفع انقلاب است حضور دارم و هر جا هم ائتلافم به نفع انقلاب است، کنار می‌روم.

حداد عادل در پاسخ به سوالی درباره اینکه در حال حاضر دولت از چه کاندیدایی حمایت می‌کند، گفت: خبر قطعی در این زمینه ندارم.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که تکلیف ائتلاف سه گانه چه می‌شود، گفت: این ائتلاف حدود شش ماه پیش شکل گرفت و ما آن زمان نگران این بودیم که مبادا اصولگرایان شکست بخورند و با اینکه اختلاف سلیقه داشتیم اما احساس کردیم در یک چیز مشترک هستیم و آن تابع امر مقام معظم رهبری بودن، بود؛ ما گفتیم سه نفرمان با یکدیگر رقابت نکنیم تا اصولگرایان شکست نخورند و بعد که به انتخابات و زمان ثبت نام نزدیک شدیم منتظر بعد از صلاحیت‌ها ماندیم و بعد از نظر شورای نگهبان به این نتیجه رسیدیم که از فرصت تبلیغات رادیو و تلویزیون برای دفاع از انقلاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به حضور هر سه عضو ائتلاف پیشرفت در عرصه رقابت گفت: وضع موجود حکایت از پیروزی اصولگرایان دارد؛ اگر هم تغییراتی درنامزدها یا ائتلاف‌های طرف رقیب و همچنین درصد آرا و نظر سنجی‌ها به گونه‌ای باشد که نگران شویم همانند روز اول ائتلاف عمل می‌کنیم.

حداد عادل در خصوص برخورد با بدحجابی که از سوی نامزدهای فعلی خیلی به آن پرداخته نمی‌شود اظهار داشت: در دوره قبل از ریاست جمهوری سه تن از نامزدها به صراحت می‌گفتند که گشت ارشاد را جمع می‌کنند؛ بنده معتقدم یک شرط مهم برای انجام قانون حجاب این است که دولت چیزی نگوید و نیروی انتظامی چیز دیگری. و یکی از انتقادات ما به دولت فعلی موضع گیری‌های ناقص درباره این مسئله بود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۱:۱۴مرتضی خاکپور 0 0

     حداد عادل  :        شجاع مرد ایران زمین .   رئیس جمهور عدالت گستر 
     امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی و امنیت فرهنگی : فقط  با  رئیس جمهور  فیلسوف عادل و دانا  ؛ جناب آقای دکتر حداد عادل امکان پذیر است  . 
    و مردم ایران فقط این یک فرصت  رای و موهبت را دارند که حکومت مطلوب زندگی شیرین  را تجربه کنند . 
    http://mkhakpour9.persianblog.ir
    
                                

نظر شما