شناسهٔ خبر: 37223 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

عبداللهی:

احتمال بسته شدن مرزهای کشور در ایام انتخابات/ اجازه تکرار حوادث ۸۸ را نمی‌دهیم

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور از احتمال بسته شدن مرزهای کشور در ایام انتخابات خبرداد و گفت: با استفاده از تجاربی که در گذشته کسب کردیم از وقوع مسائل ضد امنیتی در کشور جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم،علی عبداللهی معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه نشست سراسری استانداران کشور در جمع خبرنگاران از احتمال بسته شدن مرزهای کشور در ایام انتخابات خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از همه امکانات و تجهیزات برای کنترل گلوگاه‌های مرزی و پرکردن خلاء‌‌های آن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اجلاس غیرمتعهدها نیز بعضی از مرزهایمان را بستیم. منتها این بار زودتر اعلام کرده‌ایم تا اگر وزارت‌خارجه اقدامات لازمی را با کشورهای همسایه می‌خواهد، انجام دهد، البته این فقط یک احتمال است.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه در بعد امنیت داخلی، بنابر جلسات خوبی که با فرمانده نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات داشته‌ایم از آمادگی خوبی برخورداریم، گفت: همه برنامه‌ها در این جلسات مرور شده است. تهدیدات را پیگیری و رصد می‌کنیم و هفته‌ای تقریبا 10 استان را در دو جلسه مرتبط با این موضوع در  استان تشکیل جلسه می‌دهند.

عبداللهی اضافه کرد: امنیت کاملا برقرار است و هیچ مشکلی را نمی‌بینیم. ما بزرگترین یار و یاور نیروهای امنیتی را مردم می‌دانیم و انشاءالله تا روز انتخابات وحتی بعد از آن نیز هیچ مورد امنیتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استقرار برخی از نیروهای امنیتی در میدان‌های اصلی شهر تهران در روز اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور گفت: اقداماتی‌که ما انجام می‌دهیم، بخشی از آن مبنای اطلاعاتی و بخش دیگری از آن احتمالات است. بر اساس تجربیاتی که داریم برخی اقدامات را پیش‌بینی می‌کنیم و متناسب با آن انجام می‌دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور افزود: البته آن بخشی از نیروها که در میدان بودند، به دلیل مانوری بود که آن شب نیروی انتظامی داشت و با اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده بود. بنابراین بخشی از این نظامات بر مبنای احتمالات بود و بخش دیگری از آن از تجربیاتی بود که ما در گذشته کسب کرده بودیم.

عبداللهی با بیان اینکه مسول تامین امنیت انتخابات وزارت کشور و همه دستگاه‌های موثر امنیتی، انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضایی عضو شورای امنیت کشور هستند،‌گفت: براساس قانون رئیس شورای امنیت کشور،‌ وزیر کشور است. لذا تمام موضوعات امنیتی در کشور اعم از امنیت عمومی و امنیت اجتماعی در این شورا بحث و بررسی می‌شود و تهدیداتی را که ممکن است به مناسبت‌های مختلف وجود داشته باشد را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع انتخابات در کشور یک موضوع حساس است، اظهار داشت: بر همین اساس ما نیز رصد اطلاعاتی کاملی داریم، چرا که بحث امنیت ملی، بحثی نیست که با شروع انتخابات آغاز شود، بلکه از مدت‌ها قبل طبیعت کار امنیت ایجاب می‌کند که کارها زودتر شروع شوند تا پیش‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که هزینه‌های امنیتی در جامعه کاهش پیدا کند، گفت: متاسفانه در گذشته فتنه 88،  موضع‌گیری‌های برخی هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرد وبه همین دلیل ما با برنامه‌ریزی‌های مناسب از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری خواهیم کرد.

نظر شما