شناسهٔ خبر: 37045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

لاریجانی در پیام تبریک به نبیه بری و سیدحسن نصرالله:

عقب‌نشینی خفت‌بار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان نتیجه مقاومت و صبر مردم بود

لاریجانی علی لاریجانی، در پیام های جداگانه ای به رئیس مجلس ملی لبنان و دبیرکل حزب‌الله لبنان سالروز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان را تبریک گفت.

به گزارش مجلس ایران به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به نبیه بری رئیس مجلس ملی لبنان و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی خفت‌بار این رژیم را از این منطقه تبریک گفت، که متن پیام به شرح ذیل است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سالگشت روزهای شادی ملت به ویژه مردم جسور جنوب لبنان و آزادسازی بخشی از سرزمین پاک لبنان از لوث وجود صهیونیست‌های اشغالگر که نتیجه مجاهدت رزمندگان قهرمان مقاومت است را به رهبر شجاع مقاومت، رزمندگان عزیز حزب‌الله و همه مردم و مسوولان لبنان تبریک و تهنیت می‌گویم.

این پیروزی افتخارآفرین، اهمیت و نقش مقاومت در صحنه سیاسی لبنان و منطقه را نشان داد و اکنون با توجه به وضعیت حساس خاورمیانه و حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، مردم منطقه به خوبی دریافته‌اند که غده سرطانی رژیم صهیونیستی تنها به فلسطین و لبنان اکتفا نخواهد کرد و آرزوی «نیل تا فرات» را دنبال می‌کند و این آرزو ان‌شاءالله با بازگشت «از نهر تا بحر» فلسطین بر مردم عزیز این کشور نقش بر آب خواهد شضد و تنها راه وصول این حقیقت نیز مقاومت است.

شرایط جاری سوریه ضرورت هوشیاری همه مردم و مسئولان بویژه لبنان را مضاعف نموده است. اگرچه امروز خانه عنکبوت از هر زمان دیگر لرزان‌تر و جبهه مقاومت و ایستادگی از هر وقت دیگری قوی‌تر و استوارتر است، اما همه وظیفه داریم در مقابل رژیم اشغالگر و تجاوزکار صهیونیستی، ضمن تاکید بر وحدت، از مقاومت اسلامی که ثمره خون شهدای بسیاری است، پاسداری نماییم.

 

جناب آقای نبیه بری، ریاست محترم پارلمان لبنان

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

از جانب خود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سالروز عقب‌نشینی خفت‌بار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان را که نتیجه مقاومت و صبر مردم لبنان، تلاش و مجاهدت مقاومت و مدیریت رهبران لبنان بویژه جنابعالی و دبیرکل محترم حزب‌الله حاصل شد را به جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان و ملت عزیز لبنان تبریک و تهنیت می‌گویم.

بدون شک این پیروزی بزرگ در سایه جانفشانی شهدای عزیز مقاومت، پایداری مردم و وحدت گروه‌ها و احزاب میسر شد و می‌تواند سرآغاز پیروزی‌های بزرگتر باشد.

در پایان، سربلندی و سرافرازی جنابعالی، نمایندگان محترم مجلس و ملت بزرگ لبنان را از خداوند منان مسالت می‌نمایم.

نظر شما