شناسهٔ خبر: 36883 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

حدادعادل در دانشگاه علم و فرهنگ:

برای تامین هزینه های تبلیغاتی وامدار کسی نمیشوم/ از امکانات رایگان صدا و سیما استفاده میکنم

سخنرانی حدادعادل در دانشگاه خوارزمی کرج کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص محل تامین هزینه های تبلیغاتی اش گفت: بودجه ای برای این کار ندارم، از امکانات رایگان صدا و سیما استفاده می کنم و برای تامین هزینه وامدار کسی هم نمی شوم.

به گزارش خبرنگار مجلس ایران دکتر غلامعلی حدادعدل پیش از ظهر امروز در دیدار و گفتگو با دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ با بیان  اینکه انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی نظیر است گفت: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ انقلابها یک انقلاب بی نظیر است چرا که به نام دین صورت گرفته و یک رهبر دینی دارد که پرورش یافته اسلام و دین است و به نام دین مردم را به مبارزه با استعمار فراخواند و نفس این انقلاب چیزی است که در غرب فهمیده نشده م نمی شود.

وی افزود: آنها (غربی ها) به دنبال حذف دین از اداره دنیا هستند و باید گفت که چرا باید مردم فلسطین امروز آواره شوند و اگر هیتلر ظلمی کرده به مردم فلسطین چه ربطی دارد و 65 سال است که مردم مظلوم فلسطین آواره هستند و مزارع و خانه هایشان تخریب می شود و حقوق اصلی مردم نادیده گرفته شد و به اسم دموکراسی مردم فلسطین را از زمینهای کشاورزیشان بیرون می کنند و این نتیجه دنیای بدون دین است و واقعیت دیگر مسائلی است که امروز درسوریه اتفاق می افتد و به اسم دین و دروازه بهشت تروریستها را جمع کرده اند و به اسم دموکراسی و دین هر روز مردم را در آنجا می کشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: در همین عربستان کوچکترین آزادی وجود ندارد و مردم حق هیچی انتخابی ندارندو آمریکا هیچ کاری به آنها ندارد اما چون سوریه در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است باید اینگونه محاکمه شود اما در این دنیا ملتی هست که روی  پای خود ایستاده و 8 سال جنگ را تحمل کرده و با وحدت کشور را اداره کرده و ما خودمان راه را بدون التماس به غرب پیدا کرده ایم و به علوم جدید دست یافته ایم و این ملت 34 سال ایستاده و موفق بوده و الگویی برای دیگران بوده است.

حدادعادل در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص جریان انحرافی و جریان فتنه در انتخابات گفت: انحراف که مطمئناً  از صحنه انتخابات حذف خواهد شد اما باید منتظر بود که نظر شورای نگهبان اعلام شود اما بنده معتقدم انتخابات با رقابتی بین اصلاح طلبان – اصول گرایان و طرفداران دولت است اما بعد از تایید نامزدها توسط شورای نگهبان باید در مورد چند ضلعی بودن انتخابات نظر داد.

وی افزود: در سال 88 اتفاقاتی افتاد که در جای خودش قابل بررسی و تحلیل است اما همچنان معتقدم همه کسانی که از موسوی حمایت کردند امروز به میدان آمده و پشت سر هاشمی رفسنجانی هستند و در این موضوع شکی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه نتیجه ائتلاف چه می شود؟ گفت: ما منتظر تایید صلاحیتها هستیم و ممکن است بعد از آن هم در سه هفته تبلیغات هر سه نفر ما همچنان حضور داشته باشیم و بعد از آن براساس نظرسنجی ها در هفته آخر یک نفرباقی بماند و دو نفر دیگر کناره گیری کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص حضور دیگر اصولگرایان در ائتلاف گفت: اگر فرد دیگری از اصولگرایان رای بالاتری داشه باشد امکان حضور آنها در ائتلاف هست و باید بدانید که با حضور هاشمی امروز ضرورت ائتلاف بیشتر است.

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در خصوص نهضت از دواج آسان گفت: امروز خیلی از مشکلات موجود در جامعه با ازدواج حل می شود اما برخی با  رسم و رسومات اشتباه و سختگیرانه به دست و پای جوانان زنجیر بسته اند و بنده طرحی دارم که بشود ازدواج را منطقی تر و آسان تر کرد که مستلزم همکاری همه دستگهاه هاست هر فردی که رئیس جمهور شد باید به این موضوع توجه کند و این طرح بنده شامل حذف مخارج غیر ضروری است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص  هولوکاست چیست؟ اظهار کرد: در دولت آقای احمدی نژاد شیوه طرح درست نبود و احمدی نژاد ‌اصل هولو کاست را در ابتدا انکار کرد اما بعدها خودشان متوجه شدند و دیگر این شیوه را ادامه ندادند ولی بعداً دو روش دیگری را مطرح کردند که بسیار خوب و پسندیده بود اول اینکه گفتند اگر این موضوع اتفاق افتاده چرا اجازه نمی دهید در مورد آن تحقیق شود و دوم اینکه اگر آلمانها این جنایت را مرتکب شده چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند و این دو روش بسیار منطقی و خوب بود.

دکتر حداد عادل در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه اگر صلاحیت شما از سوی شورای نگهبان احراز نشود چگونه رفتار می کنید، گفت: در قانون راهکار مشخص شده و آن اعتراض براساس قوانین موجود است و چند روزی فرصت هست که افراد اعتراض خود را اعلام کنند و اگر بنده رد صلاحیت شوم  و اعتراضی داشته باشم از همین راه قانونی پیگیری می کنم اما بدانید باید معیار داشته باشیم و آن این است که اگر در این نظام کاری انجام می دهیم و یا کاری می خواهیم انجام دهیم چقدر این کار به سود مردم است و چقدر به سود دشمنان است و باعث می شود بهانه به دست آنها بدهیم و اگر حقی از بنده ضایع شود برای اینکه دشمن سوء استفاده نکند از حق خودم می گذرم و توجه به مصلحت بسیار مهم است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص علت ائتلاف با قالیباف گفت: بهتر است که اگر انتقادی به ایشان دارید از خودشان دعوت کنید تا به سوالاتتان پاسخ دهد اما باید به این نکته اشاره کنم که ممکن است ما سه نفر با هم اختلاف سلیقه و اختلاف نظر داشته باشیم اما در چنین زمانهایی باید وحدت داشته باشیم و هر سه نفر ما همدیگر را اصولگرا می دانیم و مسئله اول ما این است که اگر بخواهیم اصولگرایان پیروز شوند این ائتلاف ضروری است و نباید اینگونه باشد که بخاطر اختلاف نظر آرای اصولگرایان را در سبدهای مختلف پخش کنیم که این باعث شکست جریان می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه در حال حاضر که تبلیغات ممنوع است چرا شما به سفرهای تبلیغاتی می روید ؟ گفت: بنده در این سفرها حرفی از خودم نمی زنم و در مورد انقلاب اسلامی ایران و انتخابات صحبت می کنم و نمی شود که بگوییم چون 20 روز به انتخابات مانده هیچ کس هیچ حرفی نزند و به هیچ سوالی پاسخ ندهد چرا که می شود به گونه ای عمل کرد که بر خلاف قانون نباشد و بنده تلاش می کنم مرز بین این دو را رعایت کنم.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه شما منشا مشکلات را چه می دانید؟ گفت: باید واقع بین بود و در حالی که بنده به عملکرد 4 سال دوم دولت به ویژه این یک سال اخیر انتقاد دارم اما همین دولت دو سال پیش هم کشور را اداره می کرد اما شاهد افزایش نرخ کالا و ارز نبودیم اما توجه کنید در این یک سال اخیر تحریم ها شدت بیشتری پیدا کرده و رئیس جمهور آمریکا هم از تحریم ها با نام تحریم های فلج کننده نام برده است.

وی افزود خود آنها می دانند که مسئله هسته ای ایران بهانه ای بیش نیست و ما از غنی سازی 3% پا را فراتر نگذاشته ایم وآنها در تاسیسات هسته ای دوربین دارند و مدام بازرسی می کنند و می دانند که ما به سمت صلاح هسته ای نرفته ایم و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که این موضوع حرام است اما این موضوعات تنها بهانه غربی ها برای فشار به ایران است و سوال اینجاست که چرا ما در زمانی که نه صلاح هسته ای در کشورمان مطرح بود و نه صحبتی از دموکراسی و حقوق بشر بود میلیاردها پول ملت ایران را در بانکهای آمریکا بلوکه کردند و این مردم را تحت فشار گذاشتند و جنگلی 8 ساله را علیه این ملت به راه انداختند و پاسخ این است که آنها به دنبال ایجاد یک بحران اجتماعیدر کشور هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد در پاسخ به سوال یکی دیگراز دانشجویان مبنی بر اینکه هزینه های تبلیغاتی شما از کجا تامین می شود؟ گفت بنده هنوز هیچ هزینه تبلیغاتی نکرده ام چون هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده و در زمان تبلیغات باز هم هزینه ای ندارم و از امکانات رایگان که از سوی رادیو و تلویزیون اختصاص داده شده استفاده می کنم و به این موضوع نیز اعتقاد ندارم که به سراغ افرادی بروم واز آنها پول بگیرم و بعداً از من انتظاراتی داشته باشند و اگر قرار بر هزینه تبلیغات باشد از جیب خودم و از پول حلال تبلیغ می کنم و همه باید نشان بدهیم که دروغ نمی گوئیم و صداقت داریم و اگرگفتیم نباید از بیت المال مصرف کنیم باید این موضوع را رعایت کنیم.

دکتر حدادعادل در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نظرتان در مورد سفرهای استانی چیست؟ گفت: سفرهای استانی خوب است اما اندازه دارد و بنده فکر می کنم اگر احمدی نژاد در این یک سال پایانی به جای اینکه هفته ای سه بار سفر استانی برود وقتش راصرف  تدبیر برخی امور به ویژه مسائل اقتصاد می کرد بهتر بود.

وی در ادامه اظهار داشت: سفرها استانی فواید بسیاری دارد به عنوان مثال مسئولان به یک استان می روند مردم بسیار خوشحال می شوند و این حضور هئیت دولت باعث می شود بسیاری از مشکلات زودتر حل شود و اگر چنین چیزی نباشد باید چند ماه نامه نگاری انجام شود اما باید با این حضور، آن مشکل سریع تر حل شود و رئیس جمهور باید وقت خود را به گونه ای تنظیم کند که هم به تصمیمات مرکز برسد و هم به موضوعات کشور رسیدگی کند.

دکترحدادعادل در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا پس از پیروزی یک نفر از ائتلاف پست و مقام ها در دولت بین دو نفر دیگر تقسیم می شود؟ گفت: ما در ائتلاف چنین قراری نگذاشته ایم که اگر کسی رئیس جمهور شد به دیگران پست و سمتی بدهد اما اگر در این ائتلاف یک نفر رئیس جمهور شد دیگران برای اداره هر چه بهتر کشور به او کمک می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه نظر شما در مورد یارانه ها و مسئله هدفمندی چیست ؟ گفت: اصل پرداخت یارانه کار بسیار خوبی است چرا که کمک بسیار خوبی برای خانواده های کم درآمد است و قطع آن امکان پذیر نیست و این سوال مطرح است که آیا همه ملت باید یارنه دریافت کنند؟ و حقوق بگیر دولت باشند؟ که این تصمیم باید اصلاح شود و با یک شیوه درست درآمدها را زیاد کرد و قیمتها را کنترل کرد . اما به سرعت نمی توان آن را حذف کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه اظهار داشت: اصل هدفمندی یارانه ها اشتباه نبود و این طرح برنامه ای نبود که در دولت آقای احمدی نژاد درست شود بلکه در دولتهای قبلی کسی جرات نمی کرد آن را اجرا کند اما احمدی نژاد این جرات را کرد. این طرح را اجرا کرد و قبل از هدفمندی یارانه ها کسی که رفاه بیشتری داشت از بیت المال بیشتر صرف می کرد و اقتصاد ایران به یک جراحی احتیاج داشت و این موضوع در دولتهای گذشته مطرح بود اما کسی آن را اجرا نکرد.

دکتر حداد عادل با اشاره به دو اشکال اساسی هدفمندی یارانه ها گفت: یکی از اشکالات این طرح این بود که قرار نبود دهکهای  بالا یارانه دریافت کنند اما الان به همه دهکها یارانه پرداخت می شود و نباید به همه از روز اول یارانه می دادند.

وی با اشاره به اشکال دوم این طرح گفت: مجلس قانون هدفمندی یارانه ها را اینگونه تصویب کرد که دولت باید 30% از درآمدهای حاصل از هدفندی را به تولید دهد که دولت این کار را نکرد و این عدم حمایت از تولید باعث افزایش قیمتها و تورم شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص گشت ارشاد و تفکیک جنسیتی در دانشگاهها چیست؟ گفت: فضای دانشگاههای ما فضای بسیار محترم است و آن چه که ما گاه در بیرون از دانشگاه می بینیم در فضای دانشگاه بسیار کم است و من روا نمی دانم که دانشگاهها را کانون فساد اخلاقی بدانیم.

دکتر حدادعادل با اشاره به مسئله گشت ارشاد گفت: البته این را بگویم که بنده آن موضوعی که در آن فیلم به آن شکل به آن پرداخته شده بود و برخی افراط می کردند را کاری ندارم بلکه معتقدم حفظ حرمت خانمها ضروری است و حفظ حجاب و دوری از برهنگی وظیفه همه ماست و همه باید قانون را در این خصوص رعایت کنیم و اگر کسی از قاتوت تخلف کرد باید با او برخورد شود اما این برخورد باید عادلانه و قانونی باشد و اگر برخی در این گشت ارشاد کار خلاف قانون می کنند باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مناظره هاو بیان اشتباهات در صدا و سیما گفت: اگر قرار باشد مسائل شخصی افراد در این مناظره ها بیان شود صحیح نیست اما اگر مسئله نقد شیوه حکومت داری افراد باشد صحیح است و این (بگم بگم) اصلا کار خوبی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات پارلمانی گفت هیچ نهادی در خصوص اینکه رئیس جمهور توسط پارلمان تعیین شود مطالعه دقیقی نکرده و برنامه برای انتخاب رئیس جمهور توسط پارلمان به طور کارشناسی بررسی نشده است.

حدادعادل در خصوص نامه مخالفت نمایندگان با هاشمی رفسنجانی گفت: بنده این نامه را امضا نکرده ام جون خودم کاندیدا هستم اما عده ای با دلایل عدیده مخالف ایشان هستند اما شورای نگهبان تصمیم گیرنده است و شورای نگهبان در تصمیم گیری استقلال دارند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۵۱خسروی 0 0

    اینم حالا واسه ما از جلیلی یاد گرفته
                                

نظر شما