شناسهٔ خبر: 36711 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

بازخوانی/ 23اردیبهشت 1384

سیاست خارجی آیت الله؛ مساعدت هاشمی برای بستن پرونده بدهی عراق/ تاج زاده: نامه امام درباره نهضت آزادی مال همان زمانهاست، الان فضا عوض شده و ...

هاشمی هشت سال پیش در چنین روزهایی، عرصه سیاسی جامعه درتب و تاب انتخاب رئیس جمهور جدید بود ..

به گزارش مجلس ایران، هشت سال پیش در چنین روزهایی، عرصه سیاسی جامعه درتب و تاب انتخاب رئیس جمهور جدید بود. بخشی از اتفاقات و اظهار نظرهای آن روزها را مرور می کنیم:

معاون رييس جمهوري عراق:

هاشمي رفسنجاني براي بستن پرونده بدهي هاي عراق به ايران قول مساعد داده است

"عادل عبد المهدي" در مصاحبه با شبكه خبري "العالم" در‌باره بدهي عراق به كشورهاي همسايه گفت: پاسخ خوبي از عربستان سعودي و ديگر كشورهاي دوست در منطقه در خصوص پرداخت خسارت به آنها دريافت كرديم و هنگامي كه رياست هيات عراقي شركت كننده در كنفرانس اقتصادي تهران را بعهده داشتم از مسئولان ايراني بويژه آقاي هاشمي رفسنجاني خواستم در صورت تشكيل دولت عراق پرونده بدهي عراق به ايران را ببندند كه آقاي رفسنجاني نيز در اين باره قول مساعد داد.

 

تاج‌زاده:ساختار جمهوري اسلامي شبيه ساختار رژيم شاه است!

عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با بيان اينكه چون دولت در تمام مسائل حرف اول را مي‌زند يك فرد امكان دارد به يك ديكتاتور هم تبديل شود، گفت: از خيلي جهت‌ها ساختار نظام ما و رژيم شاه شبيه به هم هستند.

مصطفی تاج زاده با اشاره به انتخاب خاتمی در سال 67گفت:موشكهاي آمريكا در دوم خرداد فقط با راي مردم تغيير جهت داد!

وی با اشاره به نامه امام (ره) در رابطه با نهضت آزادي افزود:‌ دكتر معين معتقد است كه اين نامه مربوط به 20 سال پيش است و امروز فضاي جامعه عوض شده است.

 

احمدي نژاد: به هيچ حزب و گروهي تعهدي ندارم / موافق انتخاب شهردار توسط مردم هستم

كانديداي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري با تاكيد بر تشكيل كابينه هفتاد ميليوني در كشور گفت: من يك معلم و استاد دانشگاه هستم و به هيچ حزب و گروهي تعهدي ندارم و ستادهاي موجود برايم نيز ستادهاي مردمي خود جوش هستند.

احمدي نژاد با بيان اين كه توهين و تخريب ديگران مشي انسان هاي قدرت طلب است گفت:‌ همه بايد خودشان را تبليغ كنند چرا كه در اين عرصه برد و باخت مطرح نيست بلكه هر كسي كه در برگزاري انتخابات پرشور و مردمي تلاش كند برنده است.

 

محمد‌باقر قالیباف: به میثاق اصولگرایان پایبندم

کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به میثاق اصولگرایان پایبندم، ولی انصراف نمی‌دهم.

 

لاريجاني:آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه به دليل سرمايه گذاري نامتناسب در دوره سازندگي است / تنها 10% مشكلات كشور مربوط به نبود تئوري است / برای هاشمی احترام زیادی قائلم اما کناره‌گیری نمی‌کنم

علي لاريجاني در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد دولت سازندگی گفت:در دوران سازندگي ضمن اينكه به توسعه گرايي توجه شد و اين را مثبت مي‌دانم، متاسفانه توجه به همه مولفه هاي عدالت نشد. در بحث فرهنگي هم به ميزان رشد جامعه، سرمايه گذاري متناسب انجام نشد.

وی در پاسخ به خبرنگاري كه اظهارات وي را در مورد مذاكرات هسته اي يادآور شد گفت : من با مذاكره مخالفتي ندارم . نگراني من در مورد نتيجه مذاكرات است. اظهار نظر من به خاطر اين بود كه مي گفتند غني سازي را متوقف كنيم. ما راه را براي عضويت شما در WTO هموار مي‌كنيم! اين ها آيا هم وزن هستند. غربي ها بايد بداند اين بازي برد - باخت نيست. اين بازي برد - برد است. آنچه كه براي ما مهم است نتيجه حاصل از مذاكرات است نتيجه اي كه از درون آن غني سازي در آيد. اگر نتيجه مذاكرات، غني سازي نباشد موفق نيست.

لاریجانی در ادامه افزود: ما 90% مشكل اجرا داريم و تنها 10% مشكلات ما مربوط به نبود تئوري است.

وی در پاسخ به سوالی درباره کناره‌گیری به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: یادم نیست جایی گفته باشم اگر هاشمی آمد کنار می‌روم، اما برای ایشان (هاشمی) احترام زیادی قائلم.

 

آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر اهانت نظاميانش در گوانتامو به قرآن كريم تلاش مي‌كند

آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر توهين نظاميانش در گوانتامو به قرآن كريم كه واكنش‌هاي خشونت آميزي را در چندين كشور همپيمان آمريكا همچون افغانستان، پاكستان و عربستان برانگيخت، تلاش دارد جهان اسلام را آرام كند.

"كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكا براي فرونشاندن خشم و اعتراض‌هاي مسلمانان جهان، از مسلمان آمريكا و تمامي كشورهاي اسلامي خواست براي آرامش اوضاع تلاش كنند. وي افزود: «ما به كتاب‌هاي مقدس تمامي اديان بزرگ جهان احترام مي‌گذاريم و احترام نگذاشتن به قرآن در نظر ما امري قبيح و زشت است.»

 

 حمله انتحاري به سفارت رژيم صهيونيستي در تاشكند خنثي شد

راديو رژيم صهيونيستي امروز (جمعه) از خنثي شدن تلاش براي حمله انتحاري به سفارت تل آويو در تاشكند خبر داد.

 

وزير نفت هند:

قدرتهاي بزرگ قادر به منصرف كردن هند براي خريد گاز از ايران نيستند

روزنامه اينديا تايمز به نقل از ماني شانكر آيار، وزیر نفت هند افزود : مذاكرات در خصوص اجراي اين پروژه 5/4 ميليارد دلاري در حال نهايي شدن است و پيشرفتهاي قابل ملاحظه اي در مذاكرات خود با مقامهاي ايراني و پاكستاني داشته ايم . وي افزود: مقامهاي پاكستاني براي سفر به اين كشور از من دعوت رسمي به عمل آورده اند و قرار است براي نهايي كردن اين قرارداد به اسلام آباد سفر كنم . كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا در سفر ماه گذشته خود به هند، مخالفت شديد كاخ سفيد را با اجراي اين پروژه گازي اعلام كرده بود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۸حمید 0 0

    خیلی خوب بود
    بهتر اینه که در ستون جدایی همه اینا جمع بشه
                                

نظر شما