شناسهٔ خبر: 36548 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

دکترحداد عادل در همایش" حماسه خدمتگزاری، نمایش همدلی"

مردم در انتخابات شوراها افراد اصلح را برگزینند

حداد نماینده مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در تهران و شهرستان ها هیئت نظارت به وظایف خود بخوبی مانند همیشه عمل کنند ومردم هم تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند و انتخاب اصلح کنند.

به گزارش مجلس ایران، دکترغلامعلی حداد عادل در همایش حماسه خدمتگزاری نمایش همدلی و همدردی که عصر یکشنبه در تالار سیدالشهدا برگزار شد ، با بیان اینکه شوراها در قانون اساسی ما یکی از مظاهر مردمسالاری دینی است، افزود:انقلاب یک حرکت صددرصد مردمی، خودجوش و بدون وابستگی به بیگانگان و برخاسته از متن ملت بود . چنین انقلابی باید آثار خود را با حضور همه مردم به ظهور برساند .

وی  ادامه داد: در این 34 سال گذشته همان روحیه ای که مردم را در روزها و ماههای قبل از انقلاب  به میدان می آورد به حرکت در آورده و همه ساله در انواع انتخابات متجلی شده و مردم با همان شور وشوق در انتخابات مختلف شرکت می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دشمانان انقلاب خصوصا آمریکایی ها شعارهایی دارند آنها خود را متولی آزادی و پرچمدار دموکراسی و مدافع حقوق بشر و اهل مقابله با تروریسم معرفی می کنند .

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکایی ها از شعار دموکراسی نان می خورند و اگر هر کشوری با آنها هماهنگ نباشد فورا او را به فقدان دموکراسی متهم می کنند .اما ملت ایران با هشیاری این سلاح را از دست آنان گرفته است .آنهم با راهپیمایی و حرکت های میلیونی که یکسر آن در میدان امام حسین و سر دیگر آن در میدان آزادی بود .

وی در ادامه تصریح کرد: رفراندوم، انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همینطور دیگر انتخابات تا امروز ملت ایران با حضورش در صحنه  و پای صندوق های رای این شعار آمریکایی ها را بی اثر کرد.

حداد عادل خاطرنشان کرد : آنها عصبانی اند از ملتی که در انتخابات نشان می دهد مردمسالاری در این کشور هست آنهم مردمسالاری دینی،  به همبن دلیل آنها می خواهند مردم رای ندهند و برای این منظور تبلیغات سوء زیادی می کنند .

وی در ادامه عنوان کرد: مردم با هوشمندی در انتخابات پیش رو شرکت می کنند و باحضور بموقع برعکس خواسته های دشمنان انقلاب و نظام عمل می کنند به دنیا دموکراسی مستقل از آمریکا را نشان می دهند وبا مدل دیگری مردمسالار را به رخ جهانیان می کشند .

مشاور مقام معظم رهبری گفت : در انتخابات سال 90مردم با حضور حماسی نشان دادند آمریکایی ها هیچ اعتقادی به حقوق بشر و مبارزه با تروریسم ندارند و این نکته امروزه برای همه روشن و بین است .

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری افزود: همزمانی اانتخابات شوراها با ریاست جمهوری از ابتکارات مجلس هفتم بود و این کار باعث می شود نامزدهای منتخب در انتخابات شوراها  با رای بالا انتخاب شوند و انتخابات شوراها نیز مانند سایر انتخابات جدی گرفته شود .

دکتر حداد عادل ادامه داد: مردم  و دلسوزان انقلاب و نظام باید توجه کنند که این همزمانی انتخابات آنها را از از انتخابات شوراها غافل نکند و همه توجه شان به انتخابات ریاست جمهوری معطوف نشود .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  ما 15 -16 سال است که شوراها را در این کشور تجربه کرده ایم گفت: معتقدم با این زمان سپری شده می توان آسیب شناسی از شوراها در مرکز پژوهش های مجلس انجام داد.

وی افزود: نگرانی در انتخابات شوراها وجود دارد و ان اینکه مبادا در برخی شهرهای کوچک افرادی با اعمال نفوذ، قدرت ، ثروت و تبلیغات انتخاب شوند و بعد کارها و سودجویی هایشان را بصورت قانونی ارائه کنند و اسمش را مصوبه شهر یا روستا بگذارند.

حدادعادل یادآور شد : مردم باید مراقبت کنند در روستاها و شهرها  افراد نامناسب  با انتخابات شوراها وارد آن نشوند و سعی کنند افرادی امتحان پس داده ، بصیر، خبیر و مجرب و متخصص و آشنا به مسائل شهری انتخاب شوند تا دوقتی رای می دهند نه منافع نامشروع خود و دیگران رای ندهند .

وی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم در تهران و شهرستان ها هیئت نظارت به وظایف خود بخوبی مانند همیشه عمل کنند ومردم هم تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند و انتخاب اصلح کنند.

نظر شما