شناسهٔ خبر: 36446 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

دکتر حسین نجابت کیست؟

نجابت

حسین نجابت در سال ۱۳۳۲ در شیراز به دنیا آمد. وی که تحصیلات خود را از دانشگاه شیراز شروع کرد، دارای دکتری فیزیک هسته‌ای از دانشگاه دورهام انگلستان است.

نجابت پس از بازگشت به ایران مشغول به تدریس در دانشگاه و فعالیت های علمی شد و هم اکنون عضو هیئت امنای فرهنگستان علوم اسلامی قم، عضو هیئت موسس موسسه مفید قم و مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است .او در کنار کارهای علمی، به فعالیت‌های سیاسی و روزنامه نگاری نیز پرداخته است.

نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در طول این سه دوره، عضو فراکسیون اصولگرایان، عضو کمسیون انرژی، عضو هیئت رئیسه  در دوره هفتم و قائم مقام مرکز پژوهش‌ها در دوره هشتم بوده است.

از سوابق اجرایی او پیش از ورود به مجلس می‌توان به ریاست سازمان تعاون روستایی کل کشور و مشاور وزیر کشاورزی اشاره کرد.

نجابت که در استان قم سکونت دارد، داماد آیت الله سید نورالدین حسینی‌ الهاشمی شیرازی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی و تئوریسین تولید علوم اسلامی است.

نجابت

موضع گیری ها و اظهارنظرهای نجابت در طول دوره مسئولیت، همواره همسو با آرمان های انقلاب و سیاست های کلان نظام بوده است. به عنوان مثال، وی در واکنش به اظهارات سفیر اخراج شده انگلیس از تهران و اقدام مجلس در تصویب طرح کاهش رابطه با انگلیس در پاییز سال 90 در مصاحبه ای با اشاره به جمله حضرت امام خمینی (ره) که فرموده اند، «هرگاه دشمن از شما تعریف کرد باید به خود شک کنید»، اظهار داشت: دفاع از تصویب طرح کاهش رابطه با انگلیس جزء افتخارات و موارد مثبت درکارنامه کاری هر شخصی است.

وی همچنین زمانی در پاسخ به سوال درباره یکی از غائله های سیاسی گفته است: «بهتر است به جای طرح این مسائل که مهم محسوب نمی شوند در جهت حل کاستی های واقعی کشور از قبیل کمبود تولید تئوری و علم و عدم بنا شدن ساختار مدیریتی متناسب با انقلاب حرکت کنیم.

دکتر حسین نجابت به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر غلامعلی حدادعادل مسئولیت هدایت برنامه های تبلیغاتی و انتخاباتی ایشان را برعهده گرفته است.

 

 

 

نظرات مخاطبان 3 2

  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۳۸هادی الهی 0 0

    سم الله الرحمن الرحیم نماینده محترم سلام شرایط حساسی در این مقطع زمانی رخ داده است که باید همه در تشخیص وظیفه و انجام آن کوشا باشیم که تحقق این دو مهم جز با توکل بر حضرت حق نشدنی است. مساله برجام و تصویب یا عدم تصویب آن توسط مجلس امروز بر سر زبان ها زیاد دیده می شود نکته قابل تامل نحوه برخورد با این مساله است. برخی تصور می کنند که مجلس دیگر باید برجام را تصویب کند و حق انتخاب و تصمیم را برای مجلس منکر میشوند، درحالی که بلافاصله بعد از توافق در آستانه عید فطر تا الآن رهبری چندین بار بر این حق مجلس تکیه کرده اند و خطاب به نمایندگان فرمودند که به گونه ای عمل شود که در پیشگاه خدای متعال بتوانید جواب گو باشید. پس اگر قرار بود که مجلس در هرصورت این طرح یا لایحه را تصویب کند این سخنان رهبری چه جایگاهی دارد؟ از طرفی برخی می گویند ما در شرایط فعلی مجبوریم این برجام را امضا کنیم! اگر دشمن با فشار اقتصادی ما را برآن داشت که استثنا شدن نسبت به دیگر کشورها را قبول کنیم و تعهدات زیادی را انجام داده و تعهدات کم او آن هم پس از اطمینان از تعهدات بسیار ما باشد (و سایر مسایلی که هنوز در حد یک ادعا است و باید منتظر گزارش کمیسیون ویژه ی برجام باشیم) آن وقت آیا این دشمن جری و قدرت طلب برای عقب راندن ما از دیگر ارزش هایمان امیدوار تر نخواهد شد؟ چگونه برخی تصور میکنند که عقب نشینی مقطعی در برابر دشمن موجب اتمام جنگ است؟ آیا تاریخ اسلام و ایران و حتی تاریخ همین سی و اندی سال این را به ما اثبات نکرده است که هر کوتاه آمدن در برابر دشمن برابر با جلو آمدن بیشتر و بیشتر اوست؟ 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۴۵هادی الهی 0 0

    ادامه...
    مهمترین دغدغه های ما در4 مورد زیر خلاصه می شود که در زیر برای حضرت عالی شرح می دهیم: الف) خطوط قرمز نظام که توسط مجلس به صورت قانون تصویب شد باید تحت هر شرایطی رعایت شود؛ از جمله نقدهایی که امروز بیان میشود و باید وضعیت درستی و نادرستی آن حتما مشخص شود عدم رعایت خطوط قرمز از جمله موارد زیر است : 1. استثنا شدن ایران در موارد متعدد 2. منوط شدن برداشتن (اجرایی) تحریم ها به تعهدات ایران 3. تعلیق تحریم ها به جای لغو 4. برگشت پذیری آسان تحریم ها و فرایند سخت برای اعتراض ایران به عهدشکنی های طرف های مقابل 5. قبول کردن محدودیت های 10 و 15 ساله و در برخی موارد 25 ساله 6. تفسیر بردار بودن متن ب) شرایط اقتصادی سختی که در آن قرار داریم با تصویب برجامی که فایده ای برای تغییر وضعیت تحریم ها ندارد، عوض نمی شود . ج) تصویب کل برجام یا رد کل آن امری منطقی نیست و باید مشکلات احتمالی متن برجام حل شود . د) اجازه پیدا کردن طرف مقابل برای بازرسی و نظارت بر مراکز و افراد نظامی و امنیتی به هیچ وجه مورد قبول هیچ یک از مسوولین نیست و این مساله باید درمتن هم به گونه ای باشد که حریم امنیتی جمهوری اسلامی خدشه نبیند. در پایان از تلاش ها و مجاهدت های شما در این 4 سال قدر دانی و تشکر کرده و از خداوند موفقیت و کامیابی حضرت تان در همه عرصه های زندگی (خصوصا در مساله پیش رو در این روزها) را مسالت داریم. جمعی از جوانان انقلابی شهر اصفهان
                                

نظر شما