شناسهٔ خبر: 36369 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

توسط دکتر حداد عادل قرائت شد؛

تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت امیرحسین فردی / حداد: رهبری از پیشکسوتان حوزه هنری به خوبی آگاهند

حداد حدادعادل در مراسم تشییع پیکر فردی گفت: رهبر انقلاب از بنیان‌گذاران حوزه هنری هستند و پیش از پیروزی انقلاب، سنگ‌بنای حوزه را گذاشتند و از پیشکسوتان این راه به خوبی آگاهند ، آنها که راه را آغاز و تا آخر ادامه دادند، امیر حسین فردی نیز از آن جمله بود.

به گزارش مجلس ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت امیرحسین فردی، نویسنده‌ی پیشكسوت ادبیات انقلاب را تسلیت گفتند. متن این پیام که توسط دکتر غلامعلی حدادعادل در مراسم تشییع پیکر مرحوم فردی قرائت شد به شرح زیر است:

بسمه تعالی
درگذشت تأسف‌بار هنرمند و نویسنده‌ی متعهد و مجاهد آقای امیرحسین فردی رحمة‌الله‌علیه را به همه‌ی اصحاب ادبیات و هنر انقلاب و به خانواده و بازماندگان و یاران همراه ایشان تسلیت عرض می‌كنم.
این هنرمند مؤمن و سخت‌كوش از پیشكسوتان در عرصه‌ی فعالیت‌های ادبی دوران انقلاب و از بنیان‌گذاران هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار برجستگانی بود كه نهال پرطراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان عنود و همراهان سست عنصر، با انگیزه و ایمان راسخ خویش پاسداری كردند و به شكوفایی و باروری امروز رساندند.
رحمت خدا بر او و بر تلاش صادقانه‌اش.


حدادعادل پس از قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری، در سخنانی اظهار داشت: حضور من در این جمع برای سخن گفتن نیست، از بنده سزاوارتر در سوگ امیر حسین فردی بسیارند، بنده برای ابراز همدردی و شریک شدن در غم شما آمده‌ام. هیچگاه فکر نمی‌کردم به این زودی در حوزه هنری کنار پیکر پاک او ایستاده و برای فقدانش تاسف بخورم، جمع امروز مرا یاد تشییع پیکر شهید آوینی در بهار سالها پیش انداخت چرا که آن مراسم هم در حوزه هنری در همین جا برگزار شد.
 



 

رهبر انقلاب از بنیان‌گذاران حوزه هنری هستند و پیش از پیروزی انقلاب، سنگ‌بنای حوزه را گذاشتند و از پیشکسوتان این راه به خوبی آگاهند ، آنها که راه را آغاز و تا آخر ادامه دادند، امیر حسین فردی نیز از آن جمله بود اما از دو جهت در دلم به این مرد بزرگ احساس احترام می‌کنم، نخست از جهت توجه او به بچه‌ها؛ قطعاً زنده‌یاد فردی به جای 28 سال کار در کیهان بچه‌ها می‌توانست در جاهای دیگری که نام و نان برایش می‌آورد مسئولیت داشته باشد اما او ترجیح داد برای آینده‌سازی انقلاب سراغ کودکان برود، بنده همواره از کسانی که به تربیت بچه‌ها اهمیت می‌دهند عشق ورزیده و آنها را بزرگ می‌دانم.

او همواره به موضوع کوشش توجه داشت، اگر هر مدیری در هرکجا در کنار وظایف خود برای آینده و تربیت جانشین برنامه‌ آموزشی داشته باشد خوب است، تربیت و تولید نویسنده‌ای در تراز انقلاب، هنرمند و شاعر از جمله ویژگی‌های امیرحسین فردی بود.

یکی از پیوندهای من و فردی این بود که از این که کیهان بچه‌ها به دست او دوام یافته بود خوشحال بودم می‌گفتم آقای فردی من از اولین شماره کیهان بچه‌ها را خریده و خوانده‌ام و خوشحالم این مجله دوام پیدا کرده است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند.

زنده‌یاد فردی را السابقون السابقون می‌دانیم انشاالله به مقام قرب الهی برسد و این گواهی صادقانه رهبر که او را هنرمندی مومن، سخت‌کوش، پیشکسوت و از بنیان‌گزاران هسته‌های جوانان هنرمند و انقلاب دانسته‌اند نزد پروردگار باشد.

نظر شما