شناسهٔ خبر: 35909 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابهام 14 میلیاردی هلال احمر

شوهانی معدوم شدن 13 تا 14 میلیارد تومان مواد غذایی هلال احمر در کشور بر چه اساسی بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیتی که در کارهای خیر تلاش می‌کند اعتباراتی را از بخش‌های مختلف داخلی و خارجی دریافت می‌کند.

احمد شوهانی ادامه داد: این کمک‌ها بیشتر به صورت کمک‌های انسان دوستانه بوده که در اختیار این جمعیت قرار می‌گیرد. 

وی کرد: در هزینه کردن این اعتبارات ابهامات زیادی وجود دارد که باید این ابهامات بر طرف شود.

شوهانی تصریح کرد: در گام نخست طی دیدارهای مختلفی با مسئولان ارشد این جمعیت در خصوص این ابهامات و رفع آنها بحث شد اما عمق ابهامات زیاد از حد بود و جواب قانع کننده‌ای دریافت نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جمعیت هم در بعد استان‌های مختلف کشور مشکل دارند و هم در بعد ملی و ... که باید این ابهامات رفع شود.

شوهانی ادامه داد: برای رفع این ابهامات موضوع تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر این اساس با تشخیص تعداد زیادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کار تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر آغاز شد.

شوهانی تصریح کرد: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح و در حال بررسی نهایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ابهامات عملکرد جمعیت هلال احمر در بخش‌های زیر است که مد نظر نمایندگان قرار دارد.

شوهانی ادامه داد: معدوم شدن چندین میلیارد تومان مواد غذایی در کشور بر چه اساسی بوده است، در گذشته ده‌ها میلیارد تومان مواد غذایی در کشور خریداری شده که بعد از خرید متوجه فاسد بودن آن شده و آن را در استان‌های مختلف کشور جمع آوری و سپس در کرج معدوم شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی از آمارها بیانگر این است که این رقم بین 13 تا 14 میلیارد تومان بوده است.

شوهانی تصریح کرد: ابهام در دخل و خرج مراکز خارج از کشور از دیگر موضوعاتی است که از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت هلال احمر در 70 کشور جهان نمایندگی داشته و در آنجا به ارائه خدمات می‌پردازند.

شوهانی ادامه داد: استخدام‌های غیر قانونی و بی‌ضابطه نیز از دیگر مواردی است که در جمعیت هلال احمر کشور انجام شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اعزام افراد مشکل‌دار و خاص به نمایندگی‌های خارج از کشور از دیگر ابهامات در جمعیت هلال احمر است.

شوهانی تصریح کرد: در خریدهای کلانی که برای جمعیت هلال احمر کشور انجام شده ابهاماتی وجود دارد که باید پاسخگوی این مهم باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس موضوع تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.