شناسهٔ خبر: 183230 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تأکید رئیسی بر لزوم تسهیل پرداخت وام ازدواج

رئیسی رئیس جمهور گفت: پرداخت به‌موقع وام ازدواج می‌تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق‌های دیگر هم در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت طی سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع)، بیان کرد: باید گره‌های ذهنی که درخصوص تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت وجود دارد، باز شود. این کار در گروی تبیین و اقناع از سوی رسانه‌هاست.

وی عنوان کرد: موضوع فرزندآوری و جمعیت، بُعد فرهنگی و اقتصادی دارد؛ دولت باید مشوق‌هایی برای این امروز قرار دهد، وام ازدواج را تسهیل کرده و مسکن و توان پرداخت تسهیلات آن را فراهم کند. هم‌چنین من همواره تأکید کردم که وام ازدواج، اشتغال و مسکن از مواردی است که نظام بانکی باید نسبت به آن همت بیشتری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: قوانین خوبی در این‌زمینه داریم ولی باید حین اجرا، رصد انجام بگیرد تا سهم هرکدام از این مشوق‌ها در افزایش جمعیت چقدر است و مجری این وظیفه را دارد و ما این موارد را به نمایندگان مجلس گفته‌ایم.

رئیسی گفت: پرداخت وام ازدواج به‌موقع می‌تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق‌های دیگر هم در نظر گرفته شود.

ادامه دارد...

نظر شما