شناسهٔ خبر: 183086 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی

عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

به گزارش «نماینده»، مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نام گذاری سال‌های اخیر بر موضوعات اقتصادی، اظهار کرد: نام‌گذاری 16 سال، با عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که با وجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.

وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب، بیان کرد: انقلاب اسلامی، برپایه‌ی نقش مردم در اداره‌ی امور استوار گردید اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیتِ اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت، و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سودهای سرشار برسند.

عسگری درباره تحقق شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قرار دادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

نظر شما