شناسهٔ خبر: 183076 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد امنیت در مرزهای کشور هدف مشترک دولت و مجلس/ سازمان برنامه اعتبارات لازم را تامین کند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اشاره به پیش‌بینی منابع برای امنیت مرزهای کشور در بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: دولت و مجلس برنامه‌های قابل توجهی را برای ایجاد امنیت در مرزها دارند، سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است تا مطابق با بودجه ۱۴۰۳ نسبت به تقویت مرزهای کشور و کمک به ایجاد امنیت ارتقاء یافته اقدام نماید.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی در واکنش به اتفاقات تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان و ضرورت تقویت حوزه مرزبانی، گفت: تقویت ابعاد مختلف کشور، جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و آسیب‌هایی که می‌تواند امنیت کشور را به مخاطره بیندازد، از موضوعات مطرح در بودجه ۱۴۰۳ بود. تقویت مرزها و تجهیز نیروهای مرزبانی به گونه‌ای که امکانات و ابزارهای در اختیار آنها و همچنین هوشمندسازی حراست از مرزها از جمله مواردی است که مورد توجه مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جهت اهمیت موضوع کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مرز تأسیس شد که این کمیته علاوه بر بازدیدهای میدانی و حضور در مناطق مرزی، در بخش‌های مختلف کشور تلاش‌ می‌کند تا ارتباط میان مجلس‌، دولت و نیروهای مسلح و مرزبانی نیز تقویت شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در این راستا کشور برنامه‌های قابل توجهی را مدنظر داشته و ایجاد امنیت در مرزها و به خصوص بهره‌گیری از تجهیزاتی که می‌تواند به ارتقاء سطح مرزبانی بینجامد از جمله کارهایی است که بین دولت و مجلس انجام شده و سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است تا مطابق با بودجه ۱۴۰۳ نسبت به تقویت مرزهای کشور و کمک به ایجاد امنیت ارتقاء یافته اقدام نماید.

نظر شما